Re: [WINNT] Świdołs i Threadripper

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Świdołs i Threadripper
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Fri, 18 Jan 2019 22:23:51 +0100

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:q1te48$jip$1@node1.news.atman.pl...
Stary. Czy ktoś używa 10-letniego Linuksa albo Mac OS? Nie mówiąc już o Androidzie. Nie mówię, że przestarzały, ale po prostu stary.

A czemu nie? Jeśli ma np. tylko sterować np. skanerem do zdjęć
Mnie nie interesuje nowoczesność dla samej siebie. Mnie interesuje, że system spełnia moje oczekiwania. XP przeważnie tak, W10 niespecjalnie. ALe do urzygu powtarzam, ze chcę formy XP i już nie zamierzam tłumaczyć dlaczego. A w środku, pod spodem, niech od nowoczesności pęka. Ale niech mnie ta nowoczesność nie jebie po oczach.

Jakoś MS nie ma ostatnio szczęścia do systemów plików. Miał być WinFS w

Więc czemu nie ma?

Viście i też klapa. Przy czym warto zauważyć, że systemy operacyje rzadko zmieniają podstawowy system plików. Takie Ubuntu korzysta z ext4, czyli kolejnej wersji systemu plików stworzonego 27 lat temu.

I nie wiedzieć czemu, Linux nie wykorzystuje go szerzej, gdyż potrafi odpalić z NTFS-a. Pewnie prawa patentowe...?

Po prostu nie ma potrzeby sięgania po NTFS skoro ma swoje własne systemy plików, pod niektórymi względami dużo nowocześniejsze.

Składam więc wniosek formalny - o likwidację obsługi FAT we wszystkich odmianach, o likwidację ISO-9660 i Joliet, z każdego kolejnego linuxa. Przecież są takie ten tego, ałtowdejd... Właśnie. System ma być DOBRY, czy NOWOCZESNY? Mniejsza o to, jaki konkretnie. Idę sformatować pendrive pod BTRFS, czy ZFS :P Albo adaptuję go pod system, jaki jest w stacjach Commodore (nie taki głupi, gdyby parę drobnych rzeczy w nim dopieścić). Ja mam wrażzenie, że nowoczesność we wszystkim, za wszelką cenę, dla niej samej.

--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.