Re: [WINNT] Vista, zdechłe win update, dywagacje :-)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Vista, zdechłe win update, dywagacje :-)
From: Trybun <cheilmx@jachu.ru>
Date: Wed, 28 Feb 2018 11:05:59 +0100
W dniu 2018-02-26 o 19:40, Saiko Kila pisze:
Proces Trybun <cheilmx@jachu.ru> zwrócił błąd:

Na XP,. Jej producent kosztem XP wspiera nowsze systemy.
A Opera nie jest na Chromium? Bo XP nie jest wspierany już w Chromium od
bodajże 2016 r. Możliwe, że tym z Opery nie opłaca się dostosowywać
programu bazującego na tym silniku do starszych systemów - mogą nie mieć
na to środków lub czasu. Tym niemniej, niektóre przeglądarki na Chromium
(np. Comodo Dragon) nadal działają na XP czy Viście.

Nie, chyba nie. Opera była w użytku w czasach gdy Chromium nie było
nawet w planach. Teraz Opera też chodzi pod XP, jednak ma w stosunku do
najnowszych wersji ograniczenia. Zresztą w Androidzie jest podobnie, mój
tablet z Andkiem 2.2 ma Operę już od kilku lat nie aktualizowaną.
Ja ciągle mam ostatnią Operę przed zmianą silnika - wersja 12. Wydaje mi
się, że później przeszła na Chromium. Na pewno teraz używa Chromium (a
konkretnie silnika o nazwie Blink, tego samego co Chrome). Oczywiście
wiele stron nie działa poprawnie pod taką starą Operą. Ale tak samo jest
z większością przeglądarek które mają swoje lata. Mam kilka z nich. Np.
Chrome (ostatni który dał się zainstalować na Viście, ma chyba ze dwa
lata), albo Firefox 33.

Kiedy Google przestał wspierać XP i Vistę, tzn. Chrome przestał się na
tych systemach aktualizować, wielu innych twórców przeglądarek na tym
silniku podążyło za przykładem. Opera Software zwykle podąża za Google
jak pies za panem.

Skoro tak piszesz to pewnie tak jest. Jakoś nigdy nie miałem okazji aby zgłębić temat.  Oczywiście że Opera to nie jakiś program idealny, ale przez tyle lat użytkowania nie wyobrażam sobie przeglądania internetu  czymś innym niż rzeczona Opera. Może to i pies łańcuchowy Google, ale i tak wolę ją niż np Chrome.