Re: [WINNT] Kopiowanie ścieżki do pliku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kopiowanie ścieżki do pliku
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Sat, 20 Jan 2018 15:46:30 +0000 (UTC)
Dnia 19.01.2018 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> napisał/a:

> 1.Ciekawi mnie jaka może być przydatność tego. Jak dla mnie, to powinno
> wklejać samą ścieżkę, przydatne jeśli masz ustawione wyświetlanie plików
> tekstowych a raz kiedyś masz potrzebę uruchomienia takiego pliku.

Nie sądzę, by to było celowo. W schowku jest z file, a terminal
po prostu pobiera żywcem zawartość. Pluma czy gNote obrabiają.

Poza tym, na innej maszynie zauważyłem, że w menu kontekstowym
mam "wklej nazwy plików', co z kolei daje w oknie terminala
ścieżkę ze spacjami i pliterkami opakowaną w apostrofy :-)

> 2.Trzeba zauważyć że fałszowane są pliterki i spacje. Wiesz może czy
> mimo tego, taka ścieżka (po skasowaniu tego file:///) nada się do
> uruchomienia pliku?

Są chyba zamieniane na URL wg url encoding (percent encoding).
Wkleiłm na https://www.url-encode-decode.com/
originalną ścieżkę i dostałęm tę samą, co w terminalu
-z dokładnością do (braku) zamiany ukośników.

Firefox otwiera tak podany plik (z file), geequie nie
(czy to z czy bez file).

A tak w ogóle to zdecydowanie NTG :-)

Pisząc na priv zmień domenę na gmail.