Re: [WINNT] XP i transmisje live youtube - linux

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] XP i transmisje live youtube - linux
From: "jedrek" <wonzespamem@won>
Date: Thu, 19 Oct 2017 16:15:47 +0200
"Dominik Ałaszewski"
Albo aktualizujesz z dystrybucją (apt), albo wyłączasz dystrybucyjne

Powyższe jest dla mnie laika od linuxów niejasne.
Jakieś rozwinięcie aktualizacji z dystrybucją? A wyłączenie dystrybucyjne?

ściagasz archiwum od Mozilli i każesz się aktualizować samej przeglądarce.
Wolna wola.

Zgadnij człowieku jak tam kazać się mozilli aktualizować.
Zaskoczyło mnie, że pod linuxem FF jak wejdziemy w Pomoc->O programie nie ma tam przycisku do sprawdzania aktualizacji jak ma to miejsce w win, gdzie wszystko się aktualizuje samoczynnie w tle i nie trzeba mieć większej wiedzy tajemniej jak to ugryźć. A pod linuxem jest tam tylko info o wersji i brak możliwości "zdalnej" aktualizacji - tak jakby to była już na wieki wersja finalna i nie będzie nigdy aktualizacji... Potrzebna więc tu jakaś rozprawka jak się instaluje, aktualizuje pon pingwinem. Masz jakiś gotowiec w pdf?

To nie "dystrybucja", tylko rodzaj instalacji. Netinstall idzie, jak sam
nazwa wskazuje, z sieci.

Czyli jest ryzyko, że jak dociągnie całą resztę to będzie tak spuchnięte jak tam już widniejące ISO po 4GB - czyli żadna korzyść. Pod tym względem podoba mi się ISO Lubuntu jakie tu niedawno jeden użytkownik polecał 912MB iso. Chcę celować w takie ISO, które są lekkie (lekkie nie oznacza, że tam nic w sobie nie mają i że cokolwiek uruchomić to schody), a dopiero to co będzie potrzebne dodawać jak zrozumię jak to się dodaje. Czyli mieć najbardziej surową podstawową wersję, na której początkujący się będzie umiał poruszać. Ktoś kiedyś polecał takie mikrolinuxy ISO po 300MB ale te co znalazłem to niezbyt często aktualizowane projekty (wydania sprzed kilku lat), stąd nie będą rozumieć dzisiejszego pędu wszelakich www po coraz nowsze kombinacje i nie będą gadać choćby ze wspomniamy zakręconym dziś już yt.