Re: [WINNT] Prosta operacja na pliku .mp3 - jak?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Prosta operacja na pliku .mp3 - jak?
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Wed, 5 Jul 2017 14:19:47 -0700 (PDT)
W dniu 3 lipca 2017 11:16:26 użytkownik EZ napisała:

> [...]
> prostego programu MP3 Joiner.
> Będę wdzięczna za pomoc.

W dniu 3 lipca 2017 11:16:26 użytkownik EZ napisała:

> W celu odsłuchiwania zwrotów w jęz. obcym połączyłam pliki .mp3 w jeden plik
> .mp3.
> Jest OK, ale przerwy  między połączonymi plikami są zbyt krótkie.
> Jak w możliwie najprostszy sposób zrobić, by przerwy te były dłuższe? Dodam,
> że nie mam
> doświadczenia w tego typy operacjach, a pliki .mp3 połączyłam przy pomocy
> prostego
> programu MP3 Joiner. Będę wdzięczna za pomoc.

Tego typu problemy świetnie rozwiązuje się tzw. przetwarzaniem wsadowym.
Znalazłem odpowiedni program:     https://sourceforge.net/projects/mp3wrap/files
Klikamy lewym klawiszem na "Download mp3wrap-0.5-win32.zip (55.4 kB)"
Z otrzymanego archiwum ZIP program "mp3wrap.exe" kopiujemy do katalogu/folderu
z plikami MP3.
Umieszczamy tam także plik Cisza.mp3 lub Szum.mp3, który można przygotować
Audacity ==> Generuj.

Działając w "Wierszu poleceń" i przebywając we właściwym katalogu wykonujemy
polecenie:
                  for %1 in (*.mp3) do @echo %1 >> EZ.txt

Plik EZ.txt nalezy teraz wczytać przy pomocy MS Word z pakietu MS Office
(prawdopodobnie może być użyty Writer
z Open/Libre Office - potrzebny jest edytor, który przy zamianie fragmentów
tekstu potrafi wykryć koniec wiersza).

Działając w Wordzie: w pierwszej kolejności usuwamy wpis Cisza.mp3, a nastepnie
wykonujemy kombinacje klawiszy
[Ctrl + Home] - na poczatek pliku           [Ctrl + H] - zamiana         i
wpisujemy
Znajdź:    ^p       Zamień na:  < Cisza.mp3^pmp3wrap -a EZ_mp3wrap.mp3 >
znaków <> naturalnie nie wpisujemy, chodzi
                                                              o zaakcentowanie
niezbędnej spacji przed Ciszą i po .mp3
klikamy na Zamień wszystko, następnie ostatni wiersz <mp3wrap -a
EZ_mp3wrap.mp3> przenosimy na poczatek pierwszego
i modyfikujemy TYLKO pierwszy wiersz: usuwamy -a oraz _mp3wrap.mp3, w ostatnim
wierszu usuwamy też wpis Cisza.mp3
czyli

pierwszy wiersz:       mp3wrap    EZ              001xxx.mp3 Cisza.mp3
drugi wiersz:          mp3wrap -a EZ_mp3wrap.mp3  002xxx.mp3 Cisza.mp3
trzeci wiersz:         mp3wrap -a EZ_mp3wrap.mp3  003xxx.mp3 Cisza.mp3
przedostatni wiersz:   mp3wrap -a EZ_mp3wrap.mp3  198xxx.mp3 Cisza.mp3
ostatni wiersz:        mp3wrap -a EZ_mp3wrap.mp3  199xxx.mp3

Pierwsze polecenie łączy podane pliki i tworzy archiwum, dodając do nadanej
nazwy EZ człon
_mp3wrap.mp3, następne polecenia dzięki opcji -a dodają pliki do istniejącego
już archiwum.
Zamykamy Worda zapisując plik jako zwykły tekst i zmieniamy mu rozszerzenie z
TXT na BAT.
Wykonujemy EZ.BAT i ewentualnie sprawdzamy      mp3wrap -lv EZ_mp3wrap.mp3
(gdy liczba plików jest duża, a bufor Wiersza poleceń zbyt mały, możemy dodać
>test.txt   ).

Podana powyżej procedura zakłada, że nazwy łączonych plików MP3 nie zawierają
spacji i tzw. "polskich liter".