Re: [WINNT] Ile TB zewnętrzego dysku NTFS zobaczy Win XP?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Ile TB zewnętrzego dysku NTFS zobaczy Win XP?
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Sat, 29 Oct 2016 03:05:17 +0200

Użytkownik "Olek" <olotestSPAMFE@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5813a9b6$0$15192$65785112@news.neostrada.pl...
Czyli przez przejściówkę podłączoną do XP 32 być może zobaczysz cały dysk 4TB (zależy czy ta przejściówka ma jakieś swoje ograniczenia) ale zrobisz tylko partycje MBR z ograniczeniem do 2TB.

Można GPT, trzeba tylko doładować odpowiedni sterownik. Gdzieś widziałem w sieci i ściagnąłem, nawet nie był duży, mam u siebie 3TB (i planuję większy) dysk, pod XP właśnie. Musiałem go pod GPT zrobić, gdyż nie dał się przekonać, aby było ponad 2TB. Oczywiście, wiem o ograniczeniu, ale ja lubię je łamać. XP (nie wiem, jak wyższe), umie ZIP do 4GB, a ja bez pudła (ale już pod TC) robiłem ZIPy 15GB i nie było żadnych problemów, choć system juz na tym totalnie głupiał. ZIP nie dał się przekonać, a GPT już tak. Choć nie może być dyskiem startowym w XP. Nie wiem, jak w innych sysach, ale zastosowanie GPT pod XP ma "śmieszny", choć niegroźny raczej, efekt uboczny. Chciałem Hamstera zapędzić na woluminie GPT, owszem, odpalał, ale zachowywał się, jakby w bazie nie było danych. A błędami nie sypał. Diskeeper 7 i inne defragi łapały bez problemu.

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"