Re: [WINNT] Ile TB zewnętrzego dysku NTFS zobaczy Win XP?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Ile TB zewnętrzego dysku NTFS zobaczy Win XP?
From: ąćęłńóśźż <nie@dla.spamerow>
Date: Fri, 28 Oct 2016 13:47:06 +0200
No właśnie nie mam pojęcia, co zobaczy Win XP (x86) po podpięciu mu
zewnętrznego (przez przejściówkę Sata/USB) czystego dysku 4TB (zdecydowałem się
taki zamówić).
Chcę założyć dwie partycje powiedzmy 3TB + 1TB, łatwiej pliki rozdzielić
(powiedzmy media + praca) partycjami niż udziałami (udostepnionymi katalogami).
Kiedyś mówiło się, że Win XP (32 bit) to tylko do 2TB, do tego dochodzi słynne
przesunięcie sektorów i zmiana ich wielkości.
Ale spod XP pracują programy narzędziowe WD (brandowany Acronis), które wiele
mogą obejść.

Co to za "doświadczenie, że lepiej na ext" (nie używam linuksa poza wbudowanym
w przeróżne urządzenia)?

-----