Re: [WINNT] Świat idzie donikąd

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Świat idzie donikąd
From: "HF5BS" <hf5bs@jo.pl>
Date: Tue, 11 Oct 2016 15:10:41 +0200

Użytkownik "maniek" <spam@spam> napisał w wiadomości news:57fcb8fe$0$14095$b1db1813$1367588f@news.astraweb.com...
"HF5BS" news:nteg88$b7s$1@node1.news.atman.pl

 W każdym razie, dźwięk przed kompresowaniem kodekiem, normalizuję do 98%

EAC?
Gdy w EAC próbowałem normalizować to nie słyszałem żadnej różnicy - tak jakby to w ogóle nie działo.

SOA #1...

Scieżki ze starych płyt sprzed ~1988 roku praktycznie zostawia nieruszone. Niektóre wręcz chce podgłaśniać...o np. +3dB. Większość nowszego zostaje przynajmniej o -6dB ściszona. Rekordziści dobijają z redukcją do -10,5dB.

Co poradzić? Pseudomastering, z którego wychodzi gniot.

Ale to już samo źródło niesie w sobie przester i niewiele z tym da się zrobić.

Myślę, że dało by się.

Próbki przed i po:
http://www.perfectdeclipper.com/samples/ brzmią całkiem sensownie, bo słychać że ponaprawiał.
U mnie na tym pluginie nic takiego nie dało się usłyszeć.

Może za mało zrypane było?

Przykład współczesnego badziewia akustycznego
http://www.youtube.com/watch?v=6JnGBs88sL0

Po 10 sekundach chciało mi się rzygać.

tak samo mają to wytłoczone na płycie (więc nie, że ktoś tak wrzucił przesterowane na yt), tam już nie ma basu tylko chryp-chryp-chryp. Poziom maks zachowany, tylko co z tego jak kilka torów wcześniej miało to pewnie 1,5x za duży sygnał i wszystko co wyżej zostało odcięte i zrobiły się piękne poszarpane trapezy w sygnale.

A "morze (jest szerokie i głębokie) miau-o tak bydź?"
Przypuszczam, że wrzucili sesję w automat, aby była większa pewność, że membrany w głosnikach na dyskach wiejskich powysadza... Mnie wkurzają też zabiegi stosowane np, w utworze lesek TATU, pt. Нас не догонят, gdzie celowy przester zalewa otoczenie, mniejsza nawet o wartość artystyczną.

Dla mnie sensowne jest, że jak dany tor odcina sygnał (zaczyna prasować sinusoidę w trapez) przy np 5V p.p. to puszczam przez niego sygnał max, którego najwyższe piki nie wybijają się ponad 3V - Czyli pracować co najwyżej na 60% możliwości toru - zawsze jest zapas jakby coś poszło nie tak, to pik przejdzie a nie, że będzie ucięty.

Zdecydowanie popieram. Stąd też tak właśnie przygotowuję sobie źródełka do prób SSTV, gdzie mam akurat właśnie ok. 2/3 poziomu max. Najwyzej potem spośród całej paki, wybiorę kilka przykładów do dodatkowego przemęczenia przez zniekształcenia, zakłócenia, itd. Właśnie, żeby mi szczytów nie poucinało.

W dobie głupkowatych automatyk, procesorów dźwięku, mistrzowie wpuszczają w taki tor sygnał z pikami 10V p.p. i potem równo zaprasowane i charczopodobny produkt na wyjściu i co się czepiają przecież nie przekracza 5V p.p. ładnie obcięło........... normę trzyma, ale że brzmi jak rzyganie to inna sprawa.

Ano, automaty automatami popędzane, ale algorytmy, które przy takiej kasie za współczesne badziewie, gdzsie kasa idzie w grube setki milionów, to nie nadają się nawet dla jakiejś wiejskiej produkcji niszowej, bo to chujowizna. Declipper, cóż powiedzieć, nie odtworzy obciętej treści, uzdatnie jedynie to, co pozostało po takiej obcince. Więc cudów nie sprawi. A dźwięk wyraźnie uboższy, niż miał być w oryginale. Co do rzygania, to bym się sprzeczał, ono brzmi ładniej. Więc napisałbym, że brzmi gorzej, niż rzyganie.

W normalnym czasach limiter działał przez 5% czasu emisji, dziś działa przez 98% czasu emisji, bo na wyjściu musi być piękny współczesny dźwięk.

Bo akustyk siedział i pilnował, a nie rzeźbił poluby na pejzbuku. Przypomina mi się mętnie, że jak do polskiej radiofoni weszły pierwsze CD, to wiadomo, używano kompresorów, niby po to, aby tor to dał radę przenieść. Podobno raz im sie zapomniało, puścili bez kompresora, to ludzie byli zachwyceni, że to nareszcie porządnie gra.

Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"