Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???
From: "Piotr B. [pb2004]" <p_borkowski@nospamgazeta.pl>
Date: 03 Sep 2016 18:40:03 GMT
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote:
> Dnia 21 Aug 2016 11:20:03 GMT, Piotr B. [pb2004] napisał(a):

> Fakt faktem, że przy pierwszych kontaktach z 8-mką co się naszukałem
> opcji jak wyłączyć kompa, to moje. Choć sam z siebie wiedziałem, że
> Windows+R i shutdown-s zadziała.

Plan był taki aby nauczyć ludzi korzystania ze sprzętowych przycisków.
Dla pozostałych było i jest np. menu win+x.

> Z drugiej strony - pewne rzeczy nie są jakoś bardzo niskopoziomowe.
> Niejednokrotnie się trafia, że masz całkiem sprawną drukarkę, kupiłeś nowego
> kompa - np. lapa z Windows 8.1. No i zaczynają się schody, bo HP ma ów model
> drukarki w głębokim poważaniu i normalnych driverów do niej dla 8.1 czy
> wyższych nie będzie. Bo nie. I tu się nie dziwię, że ludzi krew zalewa.

System miał na pewno sterowniki czy to wbudowane czy na WU. Czego
brakowało to dodatkowe oprogramowanie od producenta ale czy ono jest
niezbędne to dyskusyjna sprawa.

> Defragmentacja plików przy korzystaniu z XP i NTFS to jakoś mocno potrzebna
> była? Jakoś nie wydaje mi się…

Na Xp nie było zadania automatycznej defragmentacji w czasie
konserwacji. Jedynie minidefragmentacja plików zapisanych w pliku
layout.ini. To dlatego wskazana była ręczna defragmentacja.

--
Piotr Borkowski