Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak odczuwacie "postep" xp -> w7 -> w10 ???
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 22 Aug 2016 22:45:58 +0200
Dnia Sun, 21 Aug 2016 22:04:52 +0200 (CEST), Yerine Ictimai napisał(a):

> Programy systemowe zamienniki windowsowych oryginalnych już niezbyt
> aktualnych i nieco prymitywnych, przykład to program do defragmentacji
> UltraDefrag (64bitowy),

Serio aż taką sieczkę masz na partycjach NTFSowych, że aż defragmentacja Ci
potrzebna? Czy programik wywalał, że koniecznie musi potańczyć z danymi,
cobyś stwierdził, że taki potrzebny? :)

U mnie jest pod 8-mką tak: http://s5.ifotos.pl/img/2016-08-2_ahpapew.png

Że nie wspomnę już o tym, że coraz częściej masz SSD, z obsługą którego w XP
różowo nie jest (brak TRIM), a defragmentacja mu potrzebna niczym sól
czosnkowa do lodów waniliowych.

> EaseUs do zarządzania partycjami,

To owszem - dalej przydatne. Z drugiej strony pytanie, jak często zmieniasz
układ partycji?

> procexp jako zamiennik TaskManager oraz parę jeszcze innych spod znaku
> SysInternals,

SysInternals też standardowo mam, acz systemowy Task Manager z 8-mki już
trochę sensowniejszy się zrobił.

> WiseCleaner do czyszczenia Rejestru,

I jaki miałeś zysk z tego czyszczenia rejestru?

> UninstallTool do kontrolowania co jest w systemie i inne

Od kontroli tego, co jest w systemie, to jestem ja. :)

> Przepraszam bardzo ale XP pozwalał żeby usługę mieć włączoną/wyłączona dla
> określonego profilu sprzętowego (wybieranego przy boot'cie), obok
> sterowników (też włączonych/wyłączonych dla określonych profili), więc
> mogłeś mieć np profil "minimal" z powyłączanymi usługami WindowsUpdate,
> Serwer, Workstation i sterownikami nieużywanych urządzeń np. karty
> Ethernet itp. a z drugiej strony mieć też profil np. "Maximal" z
> WŁĄCZONYMI wszelkimi usługami i sterownikami - do obsługi i konserwacji
> systemu

A to ja przprszm.

> Wiesz, w czasach monopolu trzeba kombinować :)

If you say so… Z drugiej strony patrzysz na to przez pryzmat bardziej power
usera. Jak bym to kilku znajomym zaserwował, to popatrzyliby na mnie niczym
na kosmitę z jednym prostym pytaniem: a na jasną cholerę mi to? I mieliby
rację.

--
[ Przemysław „Rico” Ryk                                                    ]
[ Imam: I have already prayed with the others. It is painless.             ]