[WINNT] Kłopoty z przegłądarkami internetowymi

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Kłopoty z przegłądarkami internetowymi
From: "Antek" <nie@pisz.pl>
Date: Thu, 21 May 2015 15:24:45 +0200
Od lat używam FireFoxa i nie miałem z nim większych kłopotów.
Jednak od kilkunastu dni dzieją się cuda i to na dwóch komputerach,
które łączy tylko to, że na obu jest Win XP Pro SP3.
Na obu zainstalowany jest AdBlock Plus i VideoDownloader.
Kłopoty:
1) Dosłownie co chwilę pojawia się puste okno, jedynie
    z napisem ADVERTISMENT ..., które muszę ciągle
    zamykać klikając na krzyżyk w prawym górnym rogu
2) Także bardzo często okno, którego treść chcę przeczytać,
    jest przykrywane innym prawie pustym oknem z czarnym
    krzyżykiem w lewym górnym rogu oraz napisem
    Ads by ExtraCoupon i znowu konieczność zamykania
3)  z tym, że po  powyższym zamknięciu na całym ekranie
    pojawia się kolejne puste okno z nazwą Mozilla Firefox
    (tryb prywatny), a w linii adresu ciąg cyfr, który niewiadomo
    gdzie się kończy
4) gdy w końcu przez chwilę (bardzo krótką) udaje mi się jakąś
   stronę oglądać, to pojawiają się na niej różnej wielkości
   szare prostokąty, przysłaniające treść kawałka strony, każdy
    z krzyżykiem w jego prawym rogu.
Praktycznie przeglądanie stron jest niemożliwe.
Tak się dzieje w obecnej wersji FF 38.0.1 z dodatkami
AdBlock Plus 2.6.9 i VideoDownloader 5.2.0 oraz na drugim
komputerze, na którym występowało to samo przy aktualnej
wersji FF, a teraz występuje także po jego odinstalowaniu
i zainstalowaniu od nowa FF 20.0 oraz dodatków AdBlock
Plus 2.1.1 oraz DownloadHelper 4.9.9, które kiedyś, na tym
samym komputerze, działały bez zarzutu.

Nie widząc sposobu poradzenia sobie z tym, odinstalowałem
tam FF 20.0 i zainstalowałem Chrome ze strony
https://www.google.pl/chrome/browser/desktop/
AdBlock do niego znalazłem na stronie
https://chrome.google.com/webstore/detail/adblock/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom/support?hl=pl
i doinstalował się bez problemu.
Mam natomiast problem z doinstalowaniem dodatku do ściągania
video, np. filmików z YouTube zamieszczanych na stronach www.
Próbowałem z wielu źródeł i zawsze kończy się to niepowodzeniem,
często ostrzeżeniem co do szkodliwości takiego programu.
Takie ostrzeżenia pojawiają się także przy próbach z programami
zalecanymi przez Komputer Świat.
Stad moje gorąca prośba o podanie namiaru na taki dodatek, ale tylko
taki, który ktoś u siebie zainstalował i bez problemów używa.

Pozdrawiam
Antek