[WINNT] svchost.exe - dziwne zachowanie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] svchost.exe - dziwne zachowanie
From: "szk" <cacup@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 20 May 2015 00:17:36 +0200
Witam

od jakiegoś czasu (obstawiam ostatnie lub przedostatnie aktualizacje WU) obserwuję dziwne zachowanie jednego z procesów svchost.exe w moim komputerze (Win7HE x64, RAM 4 GB). Menedżer zadań pokazuje czasem narastanie zużycia RAM nawet do 1,5GB przy niewielkim (1-2%) zajętości procesora. Pomieli pomieli i potem gwałtownie zużycie maleje do zaledwie kilkunastu MB i wszystko wraca do normy.

Podczas gdy proces wyskakuje ze zużyciem RAMu do góry obserwuję ogólne zmulenie komputera, jednak nie zawiesza się nic - pracować się daje tylko że wszystko spowalnia (odświeżanie okien, menu, uruchamianie/zamykanie programów). Czasem dostaję komunikat, że brakuje zasobów/pamięci i Win proponuje zamknięcie programu (najczęściej Firefoxa).

Wygląda na wyciek pamięci, ale znam sie na tym jak kura na gwiazdach.

Po PID wyszukałem SvchostViewerem, że pod problematyczny svchost.exe podpięte mam poniższe usługi:
svchost instance running:
Użytkowanie aplikacji
Usługa inteligentnego transferu w tle
Przeglądarka komputera
Protokół uwierzytelniania rozszerzonego (EAP)
Serwer
Harmonogram klas multimediów
Usługa profilów użytkowników
Menedżer połączeń usługi Dostęp zdalny
Harmonogram zadań
Usługa powiadamiania o zdarzeniach systemowych
Wykrywanie sprzętu powłoki
Kompozycje
TuneUp Theme Extension
Windows Management Instrumentation
Windows Update

Przedostatnia i ostatnia mi podpada. Wywołanie ręczne wyszukiwania aktualizacji via WU powoduje gwałtowny skok zużycia RAMu. Podejrzewałem także WMImgmt (https://support.microsoft.com/pl-pl/kb/2889748/pl), ale poprawka dla x64 nie naprawiła problemu.

To tyle co udało mi się ustalić we własnym zakresie. Zwracam się do Was z prośbą o wszelkie sugestie co jeszcze sprawdzić i jak wytropić problem wycieku pamięci, za co z góry wszystkim dziękuję.

pzdr, sz.