Re: [WINNT] Kłopoty z przegłądarkami internetowymi

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kłopoty z przegłądarkami internetowymi
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sat, 23 May 2015 20:13:43 +0200

Użytkownik "Antek" <nie@pisz.pl> napisał w wiadomości news:555ea561$0$8384$65785112@news.neostrada.pl...
Heh... muszę takiego pierdziela pod Pingwinem przeciągnąć, ciekawi mnie, zaraz odpalam maszynkę, albo WUBI z Ubuntu i potestuję...

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Wydaje mi się to bardzo skomplikowane, nie wiem nawet jak odróżnić
te .LNK do wyrzucenia czy oczyszczenia (jak?) od tych dobrych .LNK.

Po wpisach we właściwościach. Można przypuszczać, że LNK jest dobry, jeśli wpisy parametrów będą w stylu "%1", a chore, jeśli parametrem uruchomienia będzie jakiś nieznany i dziwny adres. Chyba tak miałem z DynamoCombo, ale już nie pamiętam.

Co bardzo mnie dziwi, to fakt, że przytrafiło się to na 2 komputerach,
z których ja korzystam, Sporo moich znajomych używa FF i nic takiego
u nich się nie dzieje. Przypadek? Chyba nie. Czego zatem unikać?

1. Uważać bardzo na instalatory. Często mają zaszyte dodatki reklamowe, bądź inne badziewia, a sam instalator jest tak skonstruowany, że nie wynika wprost, że coś chce dodać, najgorsze, że często instalowanie się dodatków jest domyślne i trzeba je świadomie wyłączać. W tych dodatkach reklamowych, to za przeproszeniem pardon le mot, chuj wie, co jest, czy jakaś niegroźna upierdliwość, czy coś poważniejszego (bywa...). Więc jeśli ktoś je instaluje, to powinien doskonale wiedzieć, co robi i umieć sobie poradzić z usunięciem. Zwykle bywa, że badziew ma swój deinstalator i nawet pojawia się na liście "dodaj-usuń programy", ale nie zawsze jest to regułą. Z pewnością jego usunięcie jest trudniejsze, niż programu głównego, a odinstalowanie tegoż prawie na pewno nie usunie badziewia, o czym można zapomnieć... i ten może długo się panoszyć nie niepokojony i nawet "nie wiadomo, że"...

2. Uważać ze wszelkimi stronami typu warezy, seriale, cracki (o ich nieinstalowaniu przypominać nie muszę), wyjątkowe okazje, bardzo często są to fałszywki i taqk, jak samo wzięcie seriala (zwykle jest to po prostu plik tekstowy) nie jest specjalnie niebezpiecznie, to wszelka treść czynna może narobić szkód, a pamiętać należy, że antywirus nie zawsze to-to wyłapie. Najgorzej, gdy się ransoma jakiegoś ucapi.

3. Wszelkie emaile, nawet te od znajomych - jeśli przychodzi coś od twojego kumpla, czego zwykle ci nie przysyłał, to nawet, gdy zgadzają się adresy nadawcy, odbiorcy i nawet wasze IP, to lepiej zapytać go, czy ci wysyłał, co wysyłał, w jakiej postaci... Co innego, gdy np. informuje cię, że był na fajnej wycieczce i jutro wyśle ci 500 MB zdjęć (większe przesyłki młóciłem by email), czy np. 1 GB filmów. Jeśli coś się nie zgodzi, to dopytaj o szczegóły, już miałem u siebie przesyłkę, której nadawca nie wysłał, bo to był wirus, którego IP trafiłem tylko dlatego, bo akurat rano tego dnia pracowałem na kompie, który od Neo dostał przydział tego akurat IP i już wiedziałem, że to ten komp. Clam AV nic nie wykrył, a 6600 plików było be. Oczywiście, jeśli to ktoś nieznany, kto wcześniej nic ci nie wysyłał, to nawet, jeśli AV nie wykrywa zagrożenia, nie uruchamiaj treści, to bardzo ryzykowne. Jeśli nawet spodziewałeś się takiej niezsnanej przesyłki, toi zanim ją "uruchomisz", odczekaj kilka dni i dopiero wtedy przebadaj ją AV, może on bowiem nie mieć jeszcze w bazie tej sygnatury, już taki też miałem, że dnia zero nie alarmowało, 3 dni potem alarm, ze jest wirus. A jeśli nieznany i nie spodziewałeś się, to stuprocentowo "spalić przed przeczytaniem".

4. W wierszu poleceń odpal komendę netstat, jeśli połączeń będzie więcej, niż 20, nalezy to zbadać. Może być, że samemu się wtedy zaraża innych, i mnie się zdarzyło.

5. Przede wszystkim ostrożność, ostrożność, jeszcze raz ostrożność. Własny mózg najlepszym antywirusem. (Hint - jak działał Kevin D. Mitnick)

--
Spamerzy: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
(będzie ich więcej, gdy zadzwonią)