Re: [WINNT] Dysk 3TB magazyn danych, win xp 64bit

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dysk 3TB magazyn danych, win xp 64bit
From: "tolek" <tolek@niedla.spamu>
Date: Mon, 18 Aug 2014 14:58:14 +0200
"Przemysław Ryk"

Firefox 28 - wyrzuca stronę

Miałem kiedyś 28, ale wywaliłem, bo mnie ten wygląd gejowski odstraszył.
Lubię prostotę z gatunku win2k, a nie jakieś smartfonowe pływanie, animacje.
Najgorsze, że nawet jak widzę kolejne edycje płytek live linuxa też to już podchwyciły. A wydawało się dotychczasz, że linux (te znane edycje dla początkujących mas, nie dla zawadowców) to taki surowy , techniczny system, a tu robi się cyrk na kółkach. W takim knoppixie v 7.2 zamykanie okna wygląda jakby się szybę rozbiło i rozsypuje się na kawałki.
Po prostu robi się przedszkole z systemów...

Wracając do tematu sterowników AHCI - klapa na całej linii
Ze wskazanej przez ciebie paczki v 15.45
http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/14890/en-us
Wydłubałem sobie folder:

\IDE\Win64\sata_ide

We wskazanym folderze są 24 pliki, głównie dll-ki i plik inf
Po zintegrowaniu go nlite-m z płytą instalacyjną, w momencie próby wystartowania instalki i wykrycia dysków (aby wybrać gdzie będziemy instalować system) wyskakuje BsoD:

STOP: 0x0000007B

Tak więc przykro ale ten sterownik nie zagada z tą płytą. Mimo, że nvidia twierdzi jasno, że są one także do NForce560. Próbę robiłem na zestawie, który na pewno działa pod starymi sterownikami AHCI z roku 2007. Do prób niepodłączałem dysku 3TB aby najpierw sprawdzić czy sterowniki w ogóle zagadają z tym, z czym gadał stary sterownik.
Stare sterowniki
http://download1.gigabyte.eu/Files/Driver/motherboard_driver_ahci_nvidia_mcp65_bootdisk_64bit.exe
Po integracji z płytką działają od kopa przy starych dyskach 1TB i AHCI śmiga bez zająknięcia. A z tego co widzę ta maleńka paczka też ma taką samą zawartość jak wydłubany folder \IDE\Win64\sata_ide z windowskowskiej paczki instalacyjnej:
http://download1.gigabyte.eu/Files/Driver/motherboard_driver_chipset_nvidia_mcp65_64xp.exe

Tak więc analogia co należy zapodać płytce przy integracji nlite-m sterowników AHCI - w trybie tekstowym - jest tu w pełni zgodna dla starszych sterowników datowanych na rok 2007 i wskazanych przez ciebie nowszych z 2009 roku. Więc liczyłem, że zadziała to od kopa, a niestety wysypało się.

Póki co obstawiam, że położyli już na ten produkt lagę i nie będzie możliwa prawidłowego obsłużenia tego dysku 3TB skoro sterowniki nie chcą zagadać.