Re: [WINNT] Obtłuk Expires a kompaktowanie...?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Obtłuk Expires a kompaktowanie...?
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sat, 10 May 2014 01:27:36 +0200

Użytkownik "PureNick" <ibozaurCTRL+X@zax.pl> napisał w wiadomości mn.4aff7de584d7cca0.84011@zax.pl">news:mn.4aff7de584d7cca0.84011@zax.pl...

Jest w Outlook Express taka opcja, która resetuje licznik uruchomień,
żeby OE nie pytał przy starcie czy kompaktować foldery.

Folder_Y_. A ja potrzebuję wykonać kompaktowanie WYŁĄCZNIE pliku folderów. Tego jednego. A o reszcie (chwilowo) nie pamiętać. Resztę plików kompaktuję ręcznie w miarę potrzeb i ewentualnie chęci. Plik folderów, też DBX, nie podchodzi pod ręczne kompaktowanie, więc to nie to - każda z opcji selektywnego kompaktowania, maca wyłącznie konkretny plik folderu , np. skrzynka odbiorcza, czy plik newsgrupy, itd. A metapliku FOLDERS.DBX nie ma jak ruszyć, bez jechania całościowo po reszcie. Pozytywna odpowiedź na pytanie o kompaktowanie spowoduje znów wyrwanie kilku godzin z życiorysu, a sam metaplik folderów kompaktuje się góra kilka minut, co jest do przyjęcia.

Może to zadziała na twój problem? To było chyba tak:
Narzędzia > Zaawansowane > Konserwacja > Kompaktuj albo Oczyść.

W tym sęk, że właśnie samego pliku folderów tak się nie ruszy. Ja już sprawdziłem wszelkie dostępne z programu opcje i nic z tego. Pomny tego, że niekiedy bywa w jakimś programie zaszyta opcja do dogłębniejszego i selektywniejszego macania po danych, niedostępna w normalny sposób dla przeciętnego użyszkodnika, spodziewa(łe)m się, że i w OE będzie opcja do posprzątania samego FOLDERS.DBX. Tak, jak jest w nim opcja (niepełna, wstawia linijkę do nagłówków tylko) do bycia moderatorem, albo do łatwego, choć nieco upierdliwego wysyłania canceli, (z wiadomych powodów nie przytoczę jej publicznie...) na dowolnego posta...

Dzięki za zainteresowanie, ale to nie to. Pozostaje mi zoptymalizowanie działań (niestety, czasochłonne i mało wygodne) i poświęcenie jednak tych kilku godzin, bez pewności, że FOLDERS.DBX nie utknie z komunikatem, że plik jest zajęty i nie może... (najśmieszniejsze, że Unlocker wykazuje, że jeśli, to jest zajęty przez... MSIMN.EXE...) Częściowo zmniejsza się to ryzyko przez przejście w tryb offline i restart OE (tylko tyle znalazłem w sieci na mój temat), ale jeśli tenże jest uszkodzony, to mimo tego może utknąć. Ja przypuszczam, że jest to klasyczny wyciek zasobów (rozrastanie się FOLDERS.DBX). Cóż, nic na to nie zaradzę.
Jeszcze raz dzięki i pozdro.

--
Spamerów i "pytaczy" informuję, iż  bardzo narażają się na to, że ich
adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.