Re: [WINNT] Windows 7 i menu kontekstowe 'Nowy->dokument txt"

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 7 i menu kontekstowe 'Nowy->dokument txt"
From: wiktor <w@invalid.invalid>
Date: Mon, 2 Dec 2013 19:18:46 +0100
Dnia Mon, 2 Dec 2013 18:32:57 +0100, Piotr Palusiński napisał(a):

> Przetestuj to:

  Nie działa :)

> Szukasz klucza
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.txt
> Po prawej stronie sa wpisane programy, ktore go otwiera tj. np. notatnik
> itp...

  Nie miałem tam nic wypisane (tzn w samym (...)\.txt).
  Dopiero jak wszedłem do (...)\.txt\OpenWithList, to po prawej pojawiła
się lista z notatnikiem i żadnego programu więcej. A menu kontekstowe dla
plików txt 'Otwórz za pomocą' u mnie zawiera jeszcze kilka innych programów
(PSPad, LibreOffice, WordPad, Notepad++)
Tak czy siak skasowałem całą gałąź (...)\.txt, jeśli dobrze zrozumiałem to
co niżej:

> Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
> innej aplikacji do otwierania tych plikow.
>
> Następnie przejdź do klucza i uzupełnij:
> HKEY_CLASSES_ROOT\.txt
> Domyslna=txtfile
> HKEY_CLASSES_ROOT\.txt\ShellNew
> NullFile=""

  Tak to u mnie wyglądało, nic nie musiałem uzupełniać.

> Szukasz txtfile co daje:
> HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile
> Zmieniasz zapis w wartosci Domyslnej = np. z "Dokument tekstowy" na dowolny
> lub go dopisujesz.

  Miałem tam wartość domyślną "Text document". Zmieniłem na inną.

> Restart

  Zrobiłem i nic się nie zmieniło w temacie.

  Klucz:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.txt

nie istnieje, a menu kontekstowe 'otwórz za pomocą' nadal zawiera kilka
pozycji. Pliki txt nadal otwieram dwukliknięciem programem Notepad++. Nie
wiem jakie było zadanie tego klucza, ale jego braku za bardzo nie odczuwam.
;)

wiktor