Re: [WINNT] Windows 7 i menu kontekstowe 'Nowy->dokument txt"

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 7 i menu kontekstowe 'Nowy->dokument txt"
From: Piotr Palusiński <perfekt_xl@invalid.wp.pl>
Date: Mon, 2 Dec 2013 18:32:57 +0100
In news:yku2i62whmcs.d37yv2gnoqjk$.dlg@40tude.net,
*wiktor* <w@invalid.invalid> typed:
Dobry dzień,
jakiś czas temu* zniknęła mi pozycja z menu kontekstowego "Nowy > dokument
.txt". Nie było to zbyt uciążliwe, więc się tym nie zajmowałem. Dziś
znalazłem więcej czasu, więc zacząłem szukać rozwiązania.
Wszelkie znalezione w internecie rady nie działają.
Czyli np. te tutaj:
http://superuser.com/questions/199030/menu-new-text-document-is-missing-when-not-administrator-in-windows-7
krótko: http://tinyurl.com/lxqn6qe

Problem w tym, że u mnie wymienione gałęzie wyglądały wzorowo, tzn tam
gdzie trzeba ([HKEY_CLASSES_ROOT\.txt] i
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\.txt]), znajdowały się klucze
'ShellNew' i wartości 'NullFile'.

Po kilku próbach modyfikacji rejestru stwierdzam, że działa to z każdym
typem plików, tylko nie z .txt. Co więcej, nie działa to tylko na koncie
użytkownika. Na koncie administratora jest upragnione "Nowy > dokument
.txt".

* - no właśnie przez to, że za bardzo brak tej funkcjonalności mi nie
przeszakdzał, nie potrafię powiedzieć, kiedy zniknęła z menu
kontekstowego. W systemie mam kilka programów do edycji plików
tekstowych, i choć staram się używać wersji portable, to nie zawsze się
uda. Pewnie to jeden z nich namieszał coś w rejestrze. Możliwe to?
TIA

Przetestuj to:

Szukasz klucza
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.txt
Po prawej stronie sa wpisane programy, ktore go otwiera tj. np. notatnik itp... Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np. innej aplikacji do otwierania tych plikow.

Następnie przejdź do klucza i uzupełnij:
HKEY_CLASSES_ROOT\.txt
Domyslna=txtfile
HKEY_CLASSES_ROOT\.txt\ShellNew
NullFile=""

Szukasz txtfile co daje:
HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile
Zmieniasz zapis w wartosci Domyslnej = np. z "Dokument tekstowy" na dowolny lub go dopisujesz.

Restart
--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
http://mvp.microsoft.com/en-us/mvp/Piotr%20Palusinski-10686