[WINNT] Windows 7 i menu kontekstowe 'Nowy->dokument txt"

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 7 i menu kontekstowe 'Nowy->dokument txt"
From: wiktor <w@invalid.invalid>
Date: Mon, 2 Dec 2013 18:09:16 +0100
Dobry dzień,
jakiś czas temu* zniknęła mi pozycja z menu kontekstowego "Nowy > dokument
.txt". Nie było to zbyt uciążliwe, więc się tym nie zajmowałem. Dziś
znalazłem więcej czasu, więc zacząłem szukać rozwiązania.
Wszelkie znalezione w internecie rady nie działają.
Czyli np. te tutaj:
http://superuser.com/questions/199030/menu-new-text-document-is-missing-when-not-administrator-in-windows-7
krótko: http://tinyurl.com/lxqn6qe

Problem w tym, że u mnie wymienione gałęzie wyglądały wzorowo, tzn tam
gdzie trzeba ([HKEY_CLASSES_ROOT\.txt] i
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\.txt]), znajdowały się klucze
'ShellNew' i wartości 'NullFile'.

Po kilku próbach modyfikacji rejestru stwierdzam, że działa to z każdym
typem plików, tylko nie z .txt. Co więcej, nie działa to tylko na koncie
użytkownika. Na koncie administratora jest upragnione "Nowy > dokument
.txt".

* - no właśnie przez to, że za bardzo brak tej funkcjonalności mi nie
przeszakdzał, nie potrafię powiedzieć, kiedy zniknęła z menu kontekstowego.
W systemie mam kilka programów do edycji plików tekstowych, i choć staram
się używać wersji portable, to nie zawsze się uda. Pewnie to jeden z nich
namieszał coś w rejestrze. Możliwe to?
TIA
wiktor