[WINNT] Windows 8, dwa układy klawiatury

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 8, dwa układy klawiatury
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Mon, 4 Nov 2013 02:23:44 +0100
Cześć,

Tak już mam, że by default stosuję dwa układy klawiatury. Odpuśćcie sobie
proszę komentarze o tym, jak niewygodnym czy niestandardowym jest układ
„Polski (214)” - po tysiącach stron napisanych tekstów pisze mi się na tym
układzie po prostu szybciej. :)

Zauważyłem jednak jedną rzecz. W Windows 7 system zapamiętywał układ
klawiatury per aplikacja (po jej uruchomieniu i przełączeniu się na inny,
niż domyślny). Czyli przykładowo pisząc posta w 40-tude przestawiałem sobie
klawiaturę na „Polski (214)” i to było dla tej aplikacji zapamiętywane na
czas jej działania. Przełączałem się na inną aplikację i tam dalej
obowiązującym układem był „Polski (programisty)”.

Tymczasem mam wrażenie, że w Windows 8 ustawienie to zmienia się globalnie
dla całego systemu. Piszę o wrażeniu dlatego, że do komputera z Windows 8
jestem podłączony zdalnie przez TightVNC i zastanawiam się, czy ta globalna
zmiana układu nie jest powodowana odgórnym przechwytywaniem ustawienia
klawiatury przez TightVNC. Dlatego wolę z ciekawości spytać, jak to w
Windows 8 jest. :)

[ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz        ]
[ używanymi autami poszedłby do więzienia.                    (Nick Nolte) ]