Re: [WINNT] Jaka bateria do BIOSu mojej płyty ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jaka bateria do BIOSu mojej płyty ?
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Mon, 4 Nov 2013 10:34:24 +0100
(posłużę się nazwami przykładowymi, trochę pieprznymi, dla lepszego zobrazowania sprawy) Użytkownik "kmark" <markotar@o2.pl> napisał w wiadomości news:l55dcs$dc3$1@node2.news.atman.pl...
http://przeklej.net/down/21907601479667386057464853777104006e58e577ca4db0579856b8b.html

Przeszukując net, liczyłem na to, że po wpisaniu modelu mojej płyty, oraz dodatkowych danych typu: BIOS, bateria..., otrzymam w wyniku link do strony zawierającej opcjonalne symbole baterii nadających się do tej płyty.

Oj... bateria się może nazywać Fiubździu Pipacioci - w symbolu podstawowym masz jej parametry - 20 mm średnicy (to jest w mm podawane) i 3.2 mm grubości (to jest w dziesiątych mm podawane). Ma 20 mm srednicy i 3.2 mm grubości - pakuj niezależnie od nazwy. Napięcie wszystkich jest takie samo (3V, a nawet jak 3.6 będzie, to nie powinno się nic stać). Bateria to rzecz od lat znormalizowana, więc nie ma powodu, aby do Asusa był typ DupaBlada, a do Gigabyte KrzywyWacek, jeśli one mają identyczne rozmiary i na pewno napięcie. Można śmiało do Asusa zapakować KrzywegoWacka, a do Gigabyte DupęBladą, czyli zamiennie, nie ma to znaczenia. Jedynie wskutek różnic w wykonaniu (mogą jeszcze, nie muszą, różnić się ceną...), Wacusia wymienisz po 3 latach, a Duę po 2. Tylko i aż tyle. Jeśli średnica pasuje (a od lat jest tak niemal na pewno na 99.9999% - do wszystkich płyt), to śmiało idź do pierwszego kiosku po drodze i kup baterię u pani Krysi kioskarki, jeśli nie była (bateria) źle traktowana, to pasować i działać będzie na pewno. W nielicznych przypadkach grubość baterii może być mniejsza, bo tej średnicy są 3 znane mi odmiany - 2016 (mam w MTV do zegara), 2025 (pewien organizer) i 2032 ((prawie) wszystkie płyty, z jakimi miałem styczność). Tylko na bardzo starych płytach spotkać można jeszcze małe akumulatorki 3.6V 60 mAh, ale niemal na pewno będą zasyfione, choć niekoniecznie, a to z powodu wieku. Można takie akumulatorki kupić, nie są kosmicznie drogie. Wracając do tych trzech odmian - 2016, 2025 i 2032 - można zapakować chudsze, ale może się okazać, że trzeba będzie zadziałać mechanicznie, by bateria stykała, żeby nie wypadła. Niekiedy wystarczy dogięcie wąsa(-ów) stykającego się z biegunami baterii, zależy od rozwiązania gniazda. Jeśli gniazdo jest na chudszą, grubsza może, ale nie musi się zmieścić - mam/miałem gdzieś zegarek naręczny, zasilany właśnie baterią 2016, nie dało się zamknąć koperty z grubszą bateryjką. Ale np. do organizera, na baterię 2025, z trudem, ale da sie wcisnąć 2032, tylko wtedy jest kłopot z wyjęciem, ale się da.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.