Re: [WINNT] plik stronicowania (tuning słabeusza)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] plik stronicowania (tuning słabeusza)
From: "cac" <cacup@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 23 Oct 2013 09:46:09 +0200
A pamięci RAM - PRZYNAJMNIEJ 1 GB? (nie mylić z tą na grafice)
Inaczej lepiej powróć do XP...

RAM 1 GB, w poprzednim poście zlało mi się to z grafiką, sorry. Ile pamięci ma karta - nie wiem (zapewne mało)

Aha, Dysk jest podzielony na 2 partycje: systemowÄ… C (20 GB) i (...)
Mało dla W7, ale może bez wrzucania poprawek wejdzie...

wiem że mało, ale upchnąłem się ze wszystkim (usuwam deinstalatory hotfixów, śmieci różne i pilnuję, żeby mieć kilka GB zapasu na partycji systemowej). W każdym razie - Win nie pyszczy o brak miejsca

NIGDY bez absolutnej konieczności, nie rozbijaj swapfile na więcej, niż jedną partycję na jednym dysku, inaczej głowica się nalata jak oszalała, a komp dopiero zmuli... Trzeba wygrać jedną z tej dwójki. Najlepiej tę bliżej początku - tam transfer jest szybszy. Można natomiast rozbić swapfile na różne partycje leżące na różnych dyskach.

w sumie logiczne, bliżej osi dysku mam chyba C (systemową), bo ją zakładałem jako pierwszą, stąd stronicowanie na C i tylko na C... [swoją drogą: jak sprawdzić która partycja jest bliżej osi dysku? po cylindrach? jak to sprawdzić ?]

rozmiary (wiem że na "sztywno" aby zapobiegać defragmentacji). Czy lepiej stworzyć małą partycję na stronicowanie (na początku dysku, na końcu? NTFS czy FAT?)??? Jak to widzicie.

Też bym był za stworzeniem partycji na stronicowanie (na poprzednim dysku tak miałem), aby uniknąć molestowania przez system, że "kończy się miejsce na dysku", można zabrać jej literkę (tak u mnie było). Trochę jest z tym bieganiny (trzeba rzeźbić w Rejestrze), ale krok po kroku, poradzisz sobie, jeśli chcesz, to podam opis. (...)

bardzo chętnie! poproszę! nawet dla samego sprawdzenia czy wydajność trochę podskoczy

Czy na SD można umeścić plik stronicowania???
Można, ale jest to bardzo niezalecane. Swap tylko na dysku, wewnętrznym. Gdyby coś się jąknęło w komunikacji system-karta, może się to nieciekawie skończyć.

Rozumiem, SD przeznaczę wyłącznie na RB

Przede wszystkim, do słabej maszyny nie pchać za wszelką cenę mocnego systemu. (...) Jeśli Twój komp nie ma przynajmniej 1GB RAM, to będzie się dusić sam w sobie, wtedy lepiej powrócić do XP, albo dokupić pamięci, nie są aż tak strasznie drogie.

w netbooku W7 był wrzucony firmowo, aż takiego scisku na przesiadkę na XP nie mam. dołożenie pamięci też nie wiem czy wchodzi w rachubę, nawet nie wiem jak sie dostać do środka tego komputera, dziwny jest jakoś

Rozmiar pliku - tak, najlepiej stały, choć z moich wrażeń (XP) nie zauważyłem bardzo istotnego wpływu fragmentacji swapa na wydajność (ale jednak był zauważalny).

zauważyłem, że stronicowanie założył mi na C w ponad 2000 fragmentach!!! Już go zdefragmentowałem do 1 ciągłego pliku.

Swap na partycji FAT12/16/64, na 32 można, ale jest to mniej ekonomiczne. Partycja FAT64 nadal ma 32-bitowe wpisy w FAT, od oryginalnej FAT32 różni ją choćby elastyczność i naturalna (sterownik wbudowany w system) obsługa powyżej XP (do XP dogrywa się sterownik, u mnie chyba w WUpdate, bo mam, a ręcznie nie wgrywałem), systemy powyżej XP nie odpalą z FAT.

jak/czym formatować taką partycję? systemowy formater ma tylko NTFS, FAT32 i exFAT.

Dać opis, jak zlokalizować swapa w osobnym miejscu i odebrać mu literkę?

dać!!!