[WINNT] plik stronicowania (tuning słabeusza)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] plik stronicowania (tuning słabeusza)
From: "cac" <cacup@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 22 Oct 2013 23:06:51 +0200
Moja wiedza kończy się w dobie XP, kiedy ten temat troche zgłębiałem przy okazji tuningu moich komputerów przed laty. Teraz komputery mamy całkiem inne, systemy całkiem inne, - ciekawi mnie jak zmieniło się podejście do pliku stronicowania w systemie windows.

Do czego zmierzam. Mam notebooka, bardzo mało wydajnego słabeusza. Oto jego konfiguracja:
Procesor - Intel Atom CPU Z530 1,6 GHz
Grafika - Intel GMA 500RAM 1 GB
Dysk HD - Toshiba MK1235GSL, chyba 120 GB
System: Windows 7 Starter (32 bit) SP1

Przyznacie, nie zrywa papy z dachu, ani procesor, ani grafika, ani dysk, które głównie go "hamują". Używam go tylko przy okazji wyjazdów, gdzie zależy mi na kompie a nie chce tachać bagażu. Do zadań których potrzebuje wystarcza mi, jednakże przyznaje - muli sie niemiłosiernie. Trochę pokombinowałem z niepotrzebnymi usługami, autostartem i taki tam podstawowy tuning.

Aha, Dysk jest podzielony na 2 partycje: systemową C (20 GB) i pliki na których pracuję (nieco ponad 80 GB). Obie w NTFS.

Nie kombinowałem jednak z 2 rzeczami, a przed próbami chciałbym poznać Wasze boje z tym tematem (o ile oczywiście bawiliście się w to na tak wolnych komputerach z Win 7, lub posiadacie takową wiedzę).

Po pierwsze - plik stronicowania. Czy ustawiać jeden plik na partycji systemowej/plikowej, czy 2 na obu partycjach, na każdej osobny. Jakie rozmiary (wiem że na "sztywno" aby zapobiegać defragmentacji). Czy lepiej stworzyć małą partycję na stronicowanie (na początku dysku, na końcu? NTFS czy FAT?)??? Jak to widzicie.

Druga sprawa - jest w Win 7 ReadyBoost, a ja mam czytnik i akurat wolną kartę SD. Jak optymalnie to skonfigurować (dedykować całą kartę dla RB, czy wydzielić jej fragment)?

Czy na SD można umeścić plik stronicowania??? Czy ReadyBoost i stronicowanie na SD uruchomione naraz na jednej karcie są sesnowne czy bezsensowne? Nie będą się kłócić? Czy może lepiej zrezygnować z RB na rzecz stronicowania na karcie SD?

Wszelkie sugestie i dyskusja mile widziana, podejrzewam że może się przydać wielu użytkownikom słabszych netbooków.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje. pzdr, sz.