Re: [WINNT] Win XP Home zwolniił start - dlaczego?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Win XP Home zwolniił start - dlaczego?
From: "ACMM-033" <valhalla@interia.pl>
Date: Sun, 8 Sep 2013 02:39:22 +0200

Użytkownik "Dariusz" <Darek@Darek.com.pl> napisał w wiadomości news:522ab322$0$1260$65785112@news.neostrada.pl...
Moje pytanie dotyczy tego, czy jeśli dołożę 1 GB
pamięci pasującej, ale innej firmy, to:
- w ogóle komputer nie będzie pracował
- będzie widział i używał nadal 1 GB
- będzie używał 2 GB i przyśpieszy to działanie
 komputera.

To zależy od chipsetu i samych pamięci, ale, to kiedyś tak bywało, że taka dokładka wykładała system. Obecnie nie powinno być problemu, włóż pamięć i przynajmniej 3 cykle Memtestem zrób. Ja mam tak w dużej maszynie, ze chyba każdy moduł jest inny (2.5 giga razem) i chodzi bez pudła, nawet zeBSoDzić mi się nie chce. Przyspieszy o tyle, że mniej będzie młócenia swapem i programy krócej będą czekać na przydział pamięci. Dlatego lepiej tejże dołożyć, niż dać szybszy procek (choć to też pomoże). Przy dużej ilości pamięci można nawet pokusić się o wyłączenie swapa, komputer powinien (nie musi, ale u mnie to zrobił) nieznacznie przyspieszyć, a i dysk mniej chrobocze. Zmiana nie będzie zbyt widowiskowa i może nie dać się zauważyć. Ale można jej dokonać. Jak programy będą pluć (jedna jedya gra kiedyś raz mi pluła, jeden jedyny raz), to wystarczy włączyć swapa znowu.

--
ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.