Re: Wiarygodno�� speedtest�w

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: Wiarygodno¶æ speedtestów
From: "kmark" <markotar@o2.pl>
Date: Sat, 31 Aug 2013 10:32:20 +0200
U¿ytkownik "Przemys³aw Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci

>  W takim razie ja bym zrobi³ próbê prêdko¶ci pobierania korzystaj±c
> ze starej, prostej, sprawdzonej metody. FileZilla, pod³±czenie do
> ftp.icm.edu.pl, pobieranie jednoczesne kilku obrazów ISO p³yt CD z
> pingwinem.

Zrobi³em, jak sugerowa³e¶.
Po godzinie transferu, kiedy mia³em ju¿ pobrane oko³o 5 GB danych,
przerwa³em operacjê, poniewa¿ trwa³aby ona jeszcze sporo czasu, a zasadniczo
w trakcie pobierania mia³em podgl±d prêdko¶ci pobierania dla poszczególnych
plików.
Je¿eli przez godzinê nie zauwa¿y³em ¿adnych ró¿nic, my¶lê ¿e prêdko¶ci te
nie zmieni³yby siê znacz±co w pó¼niejszym terminie.
Maksymalna prêdko¶æ pobierania jak± zanotowa³em, by³a 3,4 MB/sek. Zdarzy³o
siê to kilka razy w ci±gu godziny.
W pozosta³ych przypadkach prêdko¶ci te waha³y w granicach 1-2 MB/sek
Trudno mi ustaliæ warto¶æ ¶redni±, skoro nie doprowadzi³em pobierania do
koñca.
A wiêc prêdko¶ci te ró¿ni± siê drastycznie od obiecywanych w umowie, chocia¿
ca³y czas mieszcz± siê w obiecywanych: "do 25 MB/sek"  :-)