Re: Wiarygodno�� speedtest�w

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: Wiarygodno¶æ speedtestów
From: "kmark" <markotar@o2.pl>
Date: Fri, 30 Aug 2013 14:03:49 +0200
Dziêkujê za odpowiedzi i podpowiedzi.
Temat za³o¿y³em, poniewa¿ kilka dni temu mia³em kilkugodzinn± przerwê w
dostawie internetu, a potem inernet zacz±³ "przymulaæ"; strony otwiera³y siê
bardzo wolno.
Odczeka³em wiêc do dnia nastêpnego. Co prawdabylo ju¿ OK, ale pomy¶la³em o
zrobieniu pomiarów prêdko¶ci.
Wyniki przedstawi³em w swoim po¶cie.
Te wyniki zmartwi³y mnie, poniewa¿ wcze¶niej (kilka miêsiêcy temu) we
wszystkich testach wynik by³ porównywalny i wynosi³  ~23 Mb/s
Tym razem tylko test na stronie UPC wykaza³ tak± prêdko¶æ.
Wobec tego chcia³em siê dowiedzieæ, czy mo¿na podejrzewaæ mojego dostwacê o
"podkrêcanie" wyniku ?

Poza tym, po Waszych zaleceniach przeprowadzi³em test szybko¶ci, pobieraj±c
wiêksze pliki i mierz±c czas pobierania.
PiteR zaleca³  ftp.tpnet.pl, ale nie znalaz³em tak pliku wiêkszego od 1,5 MB
Skorzysta³em wiêc z http://www.vectra.pl/test. Tam jest mo¿liwo¶
przeprowadziæ tak± próbê na plikach do 3 GB.
Pobra³em wiêc plik  1 GB i 3 GB.
-Plik 1GB
Pobieranie trwa³o 20 minut. W trakcie pobierania maksymalna prêdko¶æ
wynios³a 7,12 Mb/s, a ¶rednia wysz³a 6,83 Mb/sek
-Plik 3 GB
Odpowiednio: 58 minut,      7,52 Mb/sek,         6,87Mb/sek
A wiêc wyniki  mieszcz±ce siê w  okre¶leniu; "do 25 Mb/sek", jednak¿e
znacznie od tego progu odbiegaj±ce.

Poza tym pomiary speedtestami wykonywa³em o ró¿nych porach dnia (kilka) i
nocy (dwa oko³o godz. 24 i oko³o godz. 4).
Wyniki nigdy nie przekroczy³y 15 Mb/sek

W tym temacie napisa³em  zg³oszenie do dostawcy, z pro¶b± o ustosunkowanie
siê do moich zastrze¿eñ.
Dzisiaj min±³ obiecywany 4-dniowy termin odpowiedzi, ale tej odpowiedzi nie
ma.
Jak j± uzyskam, podzielê siê ni± z Wami.
Pozdrawiam
mk