[WINNT] Do obrońców kafelków w Win8 ;)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Do obrońców kafelków w Win8 ;)
From: GAD Zombie <gad@bez.spamu.pl>
Date: Mon, 22 Jul 2013 09:56:45 +0200
Witam

Stało się i zainstalowałem u siebie Win8 jakiś tydzień temu. Próbuję usilnie, staram się być wyrozumiały i iść z postępem (w moim wieku to już nie jest łatwe :)), ale im dłużej się staram, tym bardziej czuję się tępy. Proszę o kilka wskazówek i opinii od osób, które już w tym siedzą.

Kafelki. Genialny wynalazek MS miał sprawić, że zainstalowane aplikacje będą pięknie wyglądały itd itp. Na początku wygląda to fajnie - kilka kafelków, fajnie się je przekłada, szybko klika. Ok, niech będzie. Ale co się dzieje, kiedy zainstaluje się w systemie kilka nowych programów i gier? Czy jest jakiś sposób na to, by kafelki pomagały zamiast przeszkadzać? Kiedy wrzuciłem trochę nowych programów i gier wszystkie nowe skróty, które zawsze lądowały w podkatalogach menu start, teraz są wrzucone do jednego wora w kafelkach. Bez żadnego ładu i składu, bez podkatalogów, bez logicznego układu, czy choćby alfabetycznego. Czy tak ma być? Przecież mam teraz w cholerę skrótów, które nie wiadomo do czego służą, bo wymieszały się między sobą. Nie chodzi tylko o skróty do programów, które zwykle są intuicyjne. Ale wiele programów po zainstalowaniu w menu start wrzuca skóty typu "Pomoc", "Deinstalacja", "Strona domowa" itd. Kiedy to bylo w podkatalogu aplikacji, to było oczywiste do czego służy. Teraz jest taki skrót na ekranie pełnym ikon i nie wiadomo do czego jest! Jak do cholery to ogarnąć? Tak ma być i to jest to niby "lepsze"??

Druga sprawa - mam jakiś wielki problem z udostępnianiem katalogów. Zrobiłem to po staremu, czyli katalog, prawy klawisz myszy i Udostępnij. Potem pogrzebałem trochę w uprawnieniach i... komputer w sieci lokalnej widzi mój komputer w otoczeniu sieciowym, ale nie da się wejść do niego by zobaczyć udostępnione katalogi. Jak to zrobić? Czemu działa to inaczej niż w XP, gdzie było to banalnie proste?

I trzecia rzecz. Otwieram aplikację z kafelków. Jakieś tam domyślne z systemu. Każda się otwiera na pełny ekran. W lewym górnym rogu da się wejść do pulpitu. Ok. Ale aplikacja zostaje wciąż włączona w tle! W jaki sposób się je zamyka? Żadna z nich nie ma krzyżyka do zamykania, w żadnej nie widzę na to sposobu. Jedynie alt+F4 działa, ale nie wierzę, by to miało być jedyne wyjście. Jak działałoby to na tabletach? Tam nie ma alt+F4 ;)

Pozdrawiam
Grzesiek