Re: [WINNT] Jak pozbyć się reklam w FF?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak pozbyć się reklam w FF?
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 17 Jul 2013 01:07:41 +0200
Dnia Tue, 16 Jul 2013 23:16:44 +0200, artiun napisał(a):

> Adblock blokuje to co zostało uznane za szkodliwe (import filtrów). Dowolnie
> modyfikujesz go pod siebie. Działa to niejako dzięki aktywności ludzi. Nowe
> i z pozoru niegroźne mogą zostać pominięte. Taka firma jak AVG (czeska)
> produkuje a-viry, może wzbudzać zaufanie.
> Nie chcę, by cokolwiek na MOIM kompie było instalowane bez mojej wiedzy,
> zwłaszcza jeśli idzie o legalne oprogramowanie. Fakt, nie mam tego u siebie,
> jednak u klikaczy OK, Ok jest tego sporo. Nie jest to bez ich wiedzy, ale z
> drugiej strony pokaż mi człowieka, który przeczytał całą licencje przed jej
> [...]

Proszę Cię - nie opowiadaj mi o tym skąd się biorą toolbary, nie opowiadaj
mi też, jak on działa i jak się go używa. Problem postawiony przez
wątkotwórcę brzmi:
„Używam FF 22.0 z dodatkiem Adblock Plus 2.2.4. (Win XP). Mimo to ciągle
pojawiają się reklamy, nawet takie, których nie można zamknąć, przesuwające
się wraz z użyciem suwaka, zasłaniające treść na stronie.”.

Pytam więc czy instalacja toolbara np. ask.com powoduje, że nagle wzrasta
ilość reklam na stronach, które nie są blokowane przez Adblocka w
Firefoksie? Tak czy nie?

Na mój skromny gust pomysł skanowania _systemu_ z użyciem choćby OTL
odnośnie tego problemu, jest o kant grzywki potłuc i właściwym rozwiązaniem
problemu jest po prostu aktualizacja subskrybowanej listy filtrów i/lub
dopisanie własnych regułek do Adblocka.

[ Kobiety oczekują, że mężczyźni będą odgadywać ich życzenia.              ]
[ To dlatego, że nie umieją ich same sformułować.         (JoeMonster.org) ]