Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Przeniesienie poczty Win XP -> Win 7 ?
From: Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl>
Date: Sat, 22 Jun 2013 22:30:45 +0200
W dniu 22.06.2013 20:37, Przemysław Ryk pisze:
Stopniowa konsumpcja coraz większej ilości ram. Uruchomiony siorbie u
>Nigdy tego nie sprawdzałem jakoś. Więc nie potwierdzę ani nie zaprzeczę.
Ja ostatnio sprawdzam coraz częściej. Niestety przy pracy na 8GB ramu robi
mi się już ciasno.:(

To widać u mnie niespecjalnie zjada, bo ja mam 3G nie zauważam ciasności.

>A do tego jak dodam około 5 rozszerzeń to
>wymiata.
Dopóki się nie okaże, że aktualizacja programu spowodowała, że rozszerzenie
jest niekompatybilne i możesz pan panamajstra w dupę pocałować.

Owszem, to wina spierdolonego pomysłu na zmianę numeracji. kiedyś numeracja była sposobem na sprawdzanie czy wersja nie jest za nowa. Jak zaczęli szaleć z numeracją, to rozszerzenia się pokomplikowały. Aczkolwiek teraz się to trochę uspokoiło, bo twórcy rozszerzeń podawali po prostu duże limity górne.

>I co z tego, że to rozszerzenia? Ważne, że są i można je mieć.
Dopóki autorowi rozszerzenia chce się je rozwijać.

To i tak lepiej niż ,,już na starcie możliwości brak''. Argument jest generalnie od czapy, bo tak samo można powiedzieć, że mam program, póki się chce go producentowi rozwijać.

>O ile pamięć mnie nie myli, to już kiedyś pociskałeś mi swoje teorie, że
>Thunderbird nie nadaje się do bycia PIM-em, bo trzeba doinstalować
>Lighninga.  A mnie to wali, OE nie ma tego nawet po doinstalowaniu, a TB
>ma. I OE nie będzie mi służył jako PIM nijak, a TB tak. I tyle.
W Windows Live Mail jak najbardziej kalendarz jest…

I łączy się z kalendarzami Google?

BTW Lightninga - czy istnieje jakiś sposób, aby mu ustawić, żeby domyślnie
alarm dla zadania był ustalany na czas przed datą zakończenia, a nie datą
rozpoczęcia terminu przewidzianego na dany Task?

Nie widzę takiego domyślnego. Da się ustawić w zadaniu, ale domyślnie chyba nie. Nigdy nie potrzebowałem, bo ja chcę, żeby przypominało PRZED wizytą u klienta :D

>W TB mam takie rozszerzenia:
>
>1) compact header (żeby się więcej mieściło na ekranie laptopa)
Z nagłówkami to Thunderbird też jest „ciekawy” w działaniu. Po jakimś czasie
od uruchomienia otwarcie w karcie wiadomości z kanału RSS powoduje, że
listwa nagłówków wyświetla zawartość ostatnio zaznaczonego maila…

Znów te nieszczęsne karty, których ja i tak nie używam, to się nie wypowiem. Mam dwie karty POCZTA i KALENDARZ i więcej mieć nie chcę. Wiadomości wolę mieć w oknach, można ALT-TAB łatwo latać.

>2) lighning, robiący za PIM i połączony z kalendarzami google w chmurze
>3)  google contacts łączący książkę adresową TB z książką google w chmurze
BTW - wiesz jak do Thunderbirda zaimportować książkę adresową z innego
Thunderbirda bez sięgania prawą ręką do lewej kieszeni? Bo proste przegranie
pliku MAB do katalogu z profilem nie daje rady, importu nie ma, opcji
otworzenia pliku MAB też nie ma.

Hm... A Narzędzia --> Eksport (.ldif) i potem Narzędzia --> Import ? U mnie zadziałało.

>4) Minimize To Tray (żeby mógł działać cały czas w tle i powiadamiać o
>zdarzeniach z PIM-a)
W innych programach jest to po prostu opcja konfiguracyjna programu.

OE ma Minimize To Tray?

>6) Copy Sent to Current (żeby wrzucał wysłany list w poczcie od razu do
>tego foldera, w którym odpowiadam, bo lubię mieć kompletne drzewka rozmów)
To akurat można zrobić bezpośrednio w konfiguracji konta - grupa Copies &
Folders, zaznaczyć „Place replies in the folder of the message beugn replied
to”.

W TB? Może dorobili... Nie zaglądałem tam od wieków. Mam konfigurację i już :D Pobawię się w wolnej chwili. Choć Replies sugeruje, że Nowej Wiadomości już tak nie wrzuci.

>I na tym koniec. Więc żaden pierdyliard. A poza tym, OE nawet stojąc na
>głowie nie jest mi w stanie tego zapewnić. O ile wiem, to integracja
>poczty z PIM-em to jedynie pełny Outlook, ale czy on umie korzystać z
>kalendarzy google oraz książki z gmaila?
Windows Live Mail ma moduł kalendarza sam w sobie.

I umie kalendarze Google i książkę Google?

BTW - goły Thunderbird też z kalendarza Google czy książki adresowej na
GMailu korzystać nie potrafi, więc tu argumentacja Ci trochę siada.

No goły nie, ale już z Lightningiem potrafi (kalendarz), a książka to inne rozszerzenie. Modułowa budowa mnie akurat przekonuje. Lighninga Mozilla robi osobno i TB osobno, bo nie każdy potrzebuje PIMa, a poza tym, rozwój może iść niezależnie. Dwa klilnięcia dodania Pima mi nie przeszkadzają.

>W przypadku Firefoksa liczba rozszerzeń jest również u mnie dość znikoma.
>    0) brak rozszerzenia, wbudowane w przeglądarkę -- powiększanie tekstu.
>Nie mylić z lupą dostępną owszem, u konkurencji.
Znaczy się w IE nie powiększysz, w Chrome nie powiększysz, w Operze też nie?

Nie wiem jak w IE, nie widziałem dawno. W Chrome nie, w Operze nie (nie wiem jak ta nowa na Webkicie). Chrome i Opera mają tylko wersję Lupa, powiększającą całą stronę, a nie tekst. Firefox zresztą też tak ma domyślnie od którejśtam wersji, ale da się przełączyć na stary styl powiększania tekstu.

>    2) Old Location Bar (żeby  w oknie wyników szukania w adresie mieściło
>się więcej rzeczy na mniejszej powierzchni)
To też musieli swego czasu „poprawić”. :-/

No wiesz, są tacy, co im Awsomek odpowiada. Pozostali robią klik-klik i mają Old Location Bar.

>    5) status 4 Evar (żeby pasek statusu wrócił, jak w dawnych czasach)
Bo ten też musieli „poprawić”.

taka moda teraz...

>I tyle. Takich możliwości też mi ZTCW konkurencja nie da.
Kiedy ostatnio przeglądałeś dostępne rozszerzenia np. dla Chrome?

Mało oglądałem, bo brak powiększania tekstu oraz brak możliwości wpisywania adresu w trybie F11 i wyświetlania w tym trybie przełącznika paneli mnie zniechęciły do Chroma całkowicie, choć trochę mnie do niego ciągnęło, bo ma nowszego flesza.

--
Przemysław Adam Śmiejek