Re: Bd systemu plikw

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu 25 Aug 2011 - 02:33:51 MET DST

Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:42:26 +0200, 1634Racine napisał(a):

> ale co z tego? ide o zaklad, że juz "dzisiaj" MS moglby wydac w8 (na
> poziomie jakosci "visty 8"...)

Zdziwiłbyś się, ale nie. Wbrew pozorom wypuszczanie nowych wersji
oprogramowania, to nie jest takie sobie „pierdnięcie w oponkę”.

> i co? tez by sie piało, że w7 to chłam
> starociowy, za to w8 dzisiejsze daje niewiarygodnie wieksze mozliwosci? I
> tak by bylo :) Vide: chocby przy viscie srednio udanej (najdelikatniej
> mowiac) byly zdania, że to skok w kosmos w porownaniu z xp.

Vista wcale złym systemem nie była i nie jest. Największym IMVHO błędem
odnośnie Visty było to, że wciskano ją definitywnie wszędzie, nawet do
sprzętu, który spełniał tylko minimlane wymagania. To był błąd. Microsoft
się na tym błędzie IMVHO nauczył. Sam fakt wypuszczenia bety Windows 7 do
darmowego użytku, który - nie ukrywajmy - jest tylko i wyłącznie poprawioną
Vistą - był strzałem w dziesiątkę.

> ja sadzę, że w7 jest standardowym zabiegiem wyciagajacym z rynku kasę. Nie
> da sie porownac jakosciowej wielkosci skoku w98->w2k, czy nawet w2k -> xp ze
> skokiem xp -> vista/w7.

Trochę źle na to IMVHO patrzysz. Przesiadka z Windows na jądrze 9x na jądro
NT (czy to na Windows 2000 czy XP) była znaczącym skokiem jakościowym. Moim
zdaniem mniejszym, choć też znaczącym, jest przesiadka z Windows 2000/XP na
Windows 7.

> Ergo: rynek sprzetu jest w jakis tajemniczy sposob
> "zmowiony" z rynkiem windowsowym: nowy, ciezki system wymaga mocniejszego
> sprzetu => zakup sprzetu. Wystarczy teraz znaczaco ograniczyc wsparcie dla
> starego systemu, aby wywolac naturalny odruch korporacji/firm ku nowemu
> systemowi, a to wymusza nowy/mocniejszy sprzet.
> Sprawa banalnie prosta.

Tobie się wydaje, że to tylko dla Windows jest prawdziwe?

> wiesz kiedy jest sprawa? kiedy bys mial w xp-w7 roznice jakosciowa
> analogiczna do w98-w2k (pro).

Moim zdaniem jest. Szczególnie, jeżeli się weźmie pod uwagę standardowe,
32-bitowe XP (przepraszam, ale jak dla mnie XP x64 było jednak tylko
ciekawostką) w porównaniu z 64-bitową Vistą / Windows 7. Naprawdę chylę
czoła przed programistami Microsoftu, którym udało się dość bezboleśnie
wprowadzić 64-bitowy system i zachować jednocześnie zgodność pozwalającą na
korzystanie z 32-bitowych aplikacji.

(ciach…)

[ You only have to understand something if it needs an explanation.        ]
[                             ("House M.D. 5e01 Dying Changes Everything") ]