Rzeczywiste wymagania Windows Vista

Autor: Jacek Wojaczyński <kocurek_at_post.pl>
Data: Fri 02 Mar 2007 - 11:31:28 MET

Witam!

Tak się zastanawiam nad modernizacją komputera.
Myślałem też o zainstalowaniu Visty i Aero.

I w związku z tym mam pytanie - ile ten system potrzebuje RAMu?
Do normalnej pracy - tak żeby dysk ciągle nie swapował.

Na różnych forach spotkać można się z różnymi opiniami.
Niektórzy piszą, że 1 GB spokojnie wystarczy. Inni z kolei mówią, żeby bez
2 GB RAM w ogóle nie podchodzić. Spotkałem się nawet ze stwierdzeniem, że
tak naprawdę idealnie byłoby mieć 4 GB. Więc jak to jest?
Komputer do typowo domowych zastosowań - bez szaleństw. Do szału jedynie
doprowadza mnie zbytnie swapowanie dysku.
W tej chwili mam 512MB (2 x 256) i na pewno będę musiał coś dorzucić...

Drugie pytanie dotyczy karty graficznej.
Obecnie mam Radeona 9550 - wystarczy do Aero? Procek to Athlon 2000XP.

Pozdrawiam

--
Jacek Wojaczyński
JabberID: jacwojacz@jabber.wp.pl