Re: Rzeczywiste wymagania Windows Vista

Autor: Wiktor S. <ANTISPAM_at_wswiktor.AT.poczta.DOT.fm>
Data: Fri 02 Mar 2007 - 14:53:46 MET

> Na różnych forach spotkać można się z różnymi opiniami.
> Niektórzy piszą, że 1 GB spokojnie wystarczy. Inni z kolei mówią,
> żeby bez 2 GB RAM w ogóle nie podchodzić. Spotkałem się nawet ze
> stwierdzeniem, że tak naprawdę idealnie byłoby mieć 4 GB. Więc jak to
> jest?

Jest dokładnie tak, jak z XP-kiem: jednemu wystarczy 128 MB i powie że
chodzi dobrze, drugiemu giga to za mało.

Próbowałem Vistę na 512 megabajtach. Trochę muli przy otwieraniu programów,
ale chodzi znośnie. Wyraźnie zmieniono obsługę swapa, bo XP-ek w warunkach,
gdy ma za mało pamięci muli dyskiem niemiłosiernie - w przypadku Visty nie
było takiego efektu. Więc praca z 1 giga powinna już być komfortowa.
Oczywiście "zwykła" praca - ci, którym dwa giga to za mało odpalają kilka
kombajnów na raz, które same w sobie pożerają gigabajty ramu.

Pamiętaj, że apetyt rośnie w miarę jedzenia - XP-ka rzeczywiście używałem ze
128 MB i było ok, obecnie mam 512 MB i to jest mało. Ale nie system jest tu
winien, tylko to, do czego kompa zmuszam :-)

--
Azarien