Re: przykład praktyczny :)

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Mon 07 Mar 2011 - 14:26:44 MET

nie pisze takich rzeczy aby z kimś walczyć, dobra dyskusja i polemika
może czasami otworzyć oczy. A rzecz z którą się nie zgadzam to poprostu
stwierdzenie "bo ja na to nie mam wpływu"

> Fajnie. Mam agregat To teraz jeszcze napisz jak ten agregat mam wnieść
> do budynku jeśli nie ma na miejscu administratora który mnie wpuści do
> pomieszczeń? Nie mówiąc już o tym że agregatu nie odpalę w
> pomieszczeniu. Problem w tym że nie ma innej lepszej lokalizacji węzła.

przedłużacz i na dach, parking czy cokolwiek obok, to nie problem.
Chcieć znaczy móc.

> Gratuluję rady. Wytłumacz klientom konieczność przebudowy istniejącej
> sieci i inwestycji w urządzenia światłowodowe do poziomu każdej
> końcówki sieci. Potrafisz to sensownie uzasadnić? Pomijając już to że
> część budynków to obiekty zabytkowe gdzie uzyskanie zgodny konserwator
> na kilka metrów kabla na ścianie jest często awykonalne.

ale uzyskałeś ją na kable miedziane ? Wyszarpujesz więc miedziane i
wkładasz światłowodowe. Zresztą dla przewodu 8j raczej miejsce będzie.
Chyba, że to taka mega prowizorka i nie da się tam nic zrobić.

> Oczywiście - najlepiej wszędzie światłowody, agregaty i grom wie co
> jeszcze. Tyle że działamy w określonych realiach nie tylko finansowych.
> Bo np. wiele budynków ma siec energetyczną w tragicznym stanie i
> super-hiper-duper nowoczesne urzÄ…dzenia niewiele dajÄ… bo przebicia i
> przepięcia to norma a choćbyś się nie wiem jak starał to część sieci na
> miedzi i tak będzie.

dla jednego switcha montujesz zasilacz z możliwością podłączenia AKU,
dajesz taki 12V 7Ah i masz z głowy na dobre parę godzin. A jak prądu nie
ma w domach to po co ma być internet??

> Wiesz jest takie fajne powiedzenie że zabezpieczenia zwykle palą się
> ostatnie. I coÅ› w tym jest. Niestety nie zabezpieczysz siÄ™ na wszytko.
> Sieci energetycznej też na słój koszt nie przebudujesz. Często masz
> jakieś warunki których nie zmienisz bo nie ma żadnej alternatywy.

zgadza się. Ale moje doświadczenie podpowiada mi, że w ochronniki i
lepsze zasilacze i skuteczne uziemienie zawsze warto inwestować.

> [...]
> przełączono mi część zasilania na inny obwód bo według elektryka
> właściciela budynku "nierówno obciążałem fazy" o czym dowiedziałem się
> po paru tygodniach. Sprawa nie do wykrycia gdyby nie zaczęły się
> problemy z wieszaniem się dwóch urządzeń. Po czym okazało się że winna
> elektryka. Dlatego pisałem że naużerałem się z właścicielem budynku -
> niewiele brakowało a by sprawa była w sądzie. Odpuściłem gdy zwrócił mi
> koszt napraw i przebudował sieć elektryczną z której korzystam. Chętnie
> bym się stamtąd wyniósł ale alternatywy nie mam. :-(

trzeba było podłączać się do zakładu energetycznego a nie korzystać z
obwodów administracji.

Prosta sprawa: duży węzeł - UPS + aku + agregat, mały węzeł - UPS bo jak
klienci w zasięgu tego węzła nie będą mieli prądu to i działający węzeł
nie jest potrzebny

> Moi znajomi wiedząc że zajmuję się sieciami nadal nie mogą zrozumieć że
> mam w domu łącze 4/1 bo więcej nie potrzebuję i że to mój świadomy
> wybór. "Bo za xx możesz mieć 100!!!" Inna sprawa że mieszkam w
> Warszawie, niby ofert dookoła od groma a operatorów kŧórzy by tanio
> dawali stabilne choć wolne łącze z publicznym IP nie ma w okolicy. Duzi
> operatorzy wykosili konkurencjÄ™ ale ich oferta dla moich potrzeb to
> totalne nieporozumienie. :-9

ja mam w domu 100/100 działające jak 100/100. Oglądałem ostatnio
statystyki. Pobrałem przez miesiąc z sieci 7GB danych. Średnia 5
minutowa nigdy nie przekroczyła 20Mb/s. Może dlatego, że mało przebywam
w domu.

Mamy takiego klienta jednego, który jak dowiedział się, że testujemy
100/100 w sieci to jak udostępnił upload to był sufit na jego uploadzie
przez 3 dni testów.

Icek