Re: przyk砤d praktyczny :)

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon 07 Mar 2011 - 13:17:19 MET

Dnia 2011-03-07, o godz. 11:31:38
Icek <icek@do.pl> napisa艂(a):

> trzeba mie膰 agregat, pod艂膮czasz i po temacie.

Fajnie. Mam agregat To teraz jeszcze napisz jak ten agregat mam wnie艣膰
do budynku je艣li nie ma na miejscu administratora kt贸ry mnie wpu艣ci do
pomieszcze艅? Nie m贸wi膮c ju偶 o tym 偶e agregatu nie odpal臋 w
pomieszczeniu. Problem w tym 偶e nie ma innej lepszej lokalizacji w臋z艂a.

> trzeba budowa膰 艣wiat艂owody, dawa膰 lepsze urz膮dzenia, budowa膰 lepsz膮
> jako艣膰.

Gratuluj臋 rady. Wyt艂umacz klientom konieczno艣膰 przebudowy istniej膮cej
sieci i inwestycji w urz膮dzenia 艣wiat艂owodowe do poziomu ka偶dej
ko艅c贸wki sieci. Potrafisz to sensownie uzasadni膰? Pomijaj膮c ju偶 to 偶e
cz臋艣膰 budynk贸w to obiekty zabytkowe gdzie uzyskanie zgodny konserwator
na kilka metr贸w kabla na 艣cianie jest cz臋sto awykonalne.

> Zawsze jest co艣 co mo偶na zrobi膰 lepiej i nie pisz, 偶e to jest poza
> Twoimi mo偶liwo艣ciami. To poprostu by艂o tak zaprojektowane i tak
> zrobione.
>
> Masz na to spory wp艂yw tylko jak to w tym biznesie bywa zawsze
> brakuje kasy na inwestycje. Tu si臋 zaoszcz臋dzi, tam si臋 zaoszcz臋dzi i
> p贸藕niej s膮 awarie.

Oczywi艣cie - najlepiej wsz臋dzie 艣wiat艂owody, agregaty i grom wie co
jeszcze. Tyle 偶e dzia艂amy w okre艣lonych realiach nie tylko finansowych.
Bo np. wiele budynk贸w ma siec energetyczn膮 w tragicznym stanie i
super-hiper-duper nowoczesne urz膮dzenia niewiele daj膮 bo przebicia i
przepi臋cia to norma a cho膰by艣 si臋 nie wiem jak stara艂 to cz臋艣膰 sieci na
miedzi i tak b臋dzie.

> Po co dawa膰 ochronniki elektryczne, po co kupowa膰 lepsze zasilacze,
> po co stosowa膰 RPSy, po co 艣wiat艂owody.

Wiesz jest takie fajne powiedzenie 偶e zabezpieczenia zwykle pal膮 si臋
ostatnie. I co艣 w tym jest. Niestety nie zabezpieczysz si臋 na wszytko.
Sieci energetycznej te偶 na s艂贸j koszt nie przebudujesz. Cz臋sto masz
jakie艣 warunki kt贸rych nie zmienisz bo nie ma 偶adnej alternatywy.

> dlatego nie pisze, 偶e to jest poza tob膮, trzeba by艂o samemu zmierzy膰
> odgrom. WI臋c potencjalny wp艂yw mia艂e艣.

Je艣li dostaj臋 wyniki pomiar贸w od administratora czy w艂a艣ciciela budynku
to nie mam powod贸w by im nie wierzy膰. A on niestety nie poinformuje mnie
偶e prze艂膮czy艂 mnie na inne zasilanie w trakcie pracy. Samo 偶ycie -
zdarzy艂o mi si臋 z jedn膮 serwerowni膮 - na pytanie o przerw臋 w pr膮dzie
dosta艂em info 偶e "elektrownia wy艂膮czy艂a na chwile pr膮d" a faktycznie
prze艂膮czono mi cz臋艣膰 zasilania na inny obw贸d bo wed艂ug elektryka
w艂a艣ciciela budynku "nier贸wno obci膮偶a艂em fazy" o czym dowiedzia艂em si臋
po paru tygodniach. Sprawa nie do wykrycia gdyby nie zacz臋艂y si臋
problemy z wieszaniem si臋 dw贸ch urz膮dze艅. Po czym okaza艂o si臋 偶e winna
elektryka. Dlatego pisa艂em 偶e nau偶era艂em si臋 z w艂a艣cicielem budynku -
niewiele brakowa艂o a by sprawa by艂a w s膮dzie. Odpu艣ci艂em gdy zwr贸ci艂 mi
koszt napraw i przebudowa艂 sie膰 elektryczn膮 z kt贸rej korzystam. Ch臋tnie
bym si臋 stamt膮d wyni贸s艂 ale alternatywy nie mam. :-(

> Pytanie czy dla us艂ugi za 50 z艂otych 100/100 to si臋 op艂aca i czy
> nied艂ugo klient nie b臋dzie docenia艂 bezawaryjnej sieci za 50 z艂otych
> 8/8 i mocno awaryjnej 100/100

Moi znajomi wiedz膮c 偶e zajmuj臋 si臋 sieciami nadal nie mog膮 zrozumie膰 偶e
mam w domu 艂膮cze 4/1 bo wi臋cej nie potrzebuj臋 i 偶e to m贸j 艣wiadomy
wyb贸r. "Bo za xx mo偶esz mie膰 100!!!" Inna sprawa 偶e mieszkam w
Warszawie, niby ofert dooko艂a od groma a operator贸w k脓贸rzy by tanio
dawali stabilne cho膰 wolne 艂膮cze z publicznym IP nie ma w okolicy. Duzi
operatorzy wykosili konkurencj臋 ale ich oferta dla moich potrzeb to
totalne nieporozumienie. :-9

Zdr贸wko