Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Sylwester Zarębski <zbieracz_at_isp.net.pl>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 19:19:09 MET

Dnia Fri, 4 Dec 2009 10:04:59 +0000 (UTC), Lukasz Trabinski napisał(a):

> Chyba Bóg cię opóścił, jak zamierzasz to robić?

Przede wszystkim 'opUścił'.
Na pytanie jak, odpowiedź jest prosta, reagować na zgłoszenia o SPAMie.
Sam wysyłałem wiele zgłoszeń na abuse@tpnet.pl. Żadne nie poskutkowało.

W chwili obecnej TP zrzuciło odpowiedzialność za ruch wychodzący na
administratorów serwerów, którzy będą świecić oczami przed klientami,
jak za chwilę będą do kupienia bazy z email/user+hasełko+smtp/port.
Już niektóre dobijające się boty są dziś bardziej inteligentne, np.
próbują połączeń po różnych portach, a nuż będą inne polisy, też
widziałem takie dobijające się na submission.
Co oznacza powyższe? Że zanim administrator serwera się dowie, że ktoś
wysyła przez niego spam (wystarczy jedno konto i jeden sobotni wieczór),
już będzie na kilku RBLach. Cofnięcie potrwa tydzień/dwa, paru klientów
pójdzie sobie do kogoś innego, w sumie nie ma problemu, prawda?

A TP nadal będzie wzruszać ramionami i wykonywać ruchy pozorowane...

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski