Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 23:30:28 MET

Sylwester Zarębski <zbieracz@isp.net.pl> writes:

> Co oznacza powyższe? Że zanim administrator serwera się dowie, że ktoś
> wysyła przez niego spam (wystarczy jedno konto i jeden sobotni wieczór),
> już będzie na kilku RBLach. Cofnięcie potrwa tydzień/dwa, paru klientów
> pójdzie sobie do kogoś innego, w sumie nie ma problemu, prawda?

Przeciez dokladnie tak jest od dawna. Jak bys sobie to wyobrazal
inaczej?

Z tym, ze teraz byc moze TPSA bedzie mogla reagowac na zgloszenia, ze
wzgledu na duzo mniejsza ilosc takich zdazen. Miejmy nadzieje, chociaz
przyznaje ze bardzo to na to nie licze.

Moze nastepnym krokiem powinny byc stale IP? To by rozwiazalo wiele
problemow.

Albo moze, dla celow badawczo-rozwojowych, stale IPv6 (w dodatku do
IPv4)?

--
Krzysztof Halasa