Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 22:53:50 MET

> Osobiście mam plan wraz z 3 firmami, że w ciągu 2 lat się połączymy,
> wybudujemy parę km światełka i dopiero wtedy zaczniemy "normalnie"
> funkcjonować.

trzymam kciuki ale:

- Wasza oferta juz teraz jest slaba a co dopiero za 2 lata

- wiesz ile trzeba zainwestowac kasy aby wybudowac legalnie 2km kanalizacji
???? Bez urazy ale to czasami przekracza budzet firmy w ktorej pracuje a
6000 abonentow mielismy juz w zeszlym roku. 2000m X 86 zlotych = 172 tys
zlotych. A cena 86 zlotych / mb to bez projektu, geodety, geodety, odbudowy
chodnika i generalnie mega po kosztach.

Co Ci da to polaczenie ? Ze sie filmy beda szybko wymieniac ? Ile masz tego
ruchu ze juz swiatlo potrzebujesz ? Masz juz srednia dobowa choc z 50 Mb/s ?
Ile w koncu da Ci takie swiatlo oszczednosci, ze juz chcesz w nie inwestowac
?

Poznalem pare osob tego pokroju i mam swoja opinie. Spotyka sie
kilkudziesieciu facetow co ma blade pojecie (nie ujmujac nikomu i nie
kierujac tego pod czyimkolwiek adresem) na temat sieci. Kazdy ma obcykany MT
i RB i wie gdzie kupic to najtaniej. I teraz ktos sie zapalil "dobra, ja
robie swiatlowody". I od tej pory kazdy chce swiatlowody.

Jak chcesz inwestowac w nowoczeste technologie to wez od tego specjaliste.
Po co Ci wiedziec jak sie projektuje kanalizacje. Bierzesz projektanta, ten
chodzi raczej w parze z geodeta i masz po sprawie. Dostajesz gotowy projekt,
pozwolenie na budowe. Nie chodzisz chyba sam po urzedach bo to bez sensu. A
jak masz sie uczyc chodzic po urzedach to wez uzyskaj uprawnienia do
projektowaniaq i zrob wszystko sam.

;) bez urazy

Icek