Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: NETLOG Daniel Kulesza <kulus_at_tlen.pl>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 23:16:27 MET

Icek pisze:

> trzymam kciuki ale:
>
> - Wasza oferta juz teraz jest slaba a co dopiero za 2 lata

Jaka oferta ?

> - wiesz ile trzeba zainwestowac kasy aby wybudowac legalnie 2km kanalizacji
> ???? Bez urazy ale to czasami przekracza budzet firmy w ktorej pracuje a
> 6000 abonentow mielismy juz w zeszlym roku. 2000m X 86 zlotych = 172 tys
> zlotych. A cena 86 zlotych / mb to bez projektu, geodety, geodety, odbudowy
> chodnika i generalnie mega po kosztach.

No właśnie w takich miejscach wychodzi "wyższość" większych firm. Bo
macie XXX abonentów i Wam się nie opłaca to jak firma co ma XX abonentów
może coś tam zrobić. Wiesz mi, że może

U mnie zrobienie metra kanalizy ze wszystkim jest dużo dużo tańsze.

> Co Ci da to polaczenie ? Ze sie filmy beda szybko wymieniac ? Ile masz tego
> ruchu ze juz swiatlo potrzebujesz ? Masz juz srednia dobowa choc z 50 Mb/s ?
> Ile w koncu da Ci takie swiatlo oszczednosci, ze juz chcesz w nie inwestowac
> ?

zwraca się po 2 latach. Daje mi dostęp do 4 operatorów a nie tylko do TP
(taki mam obecnie).

> Poznalem pare osob tego pokroju i mam swoja opinie. Spotyka sie
> kilkudziesieciu facetow co ma blade pojecie (nie ujmujac nikomu i nie
> kierujac tego pod czyimkolwiek adresem) na temat sieci. Kazdy ma obcykany MT
> i RB i wie gdzie kupic to najtaniej. I teraz ktos sie zapalil "dobra, ja
> robie swiatlowody". I od tej pory kazdy chce swiatlowody.

I dobrze, że chcą :), a to, że są zieloni w temacie.. to przecież każdy
był.

> Jak chcesz inwestowac w nowoczeste technologie to wez od tego specjaliste.
> Po co Ci wiedziec jak sie projektuje kanalizacje. Bierzesz projektanta, ten
> chodzi raczej w parze z geodeta i masz po sprawie. Dostajesz gotowy projekt,
> pozwolenie na budowe. Nie chodzisz chyba sam po urzedach bo to bez sensu. A
> jak masz sie uczyc chodzic po urzedach to wez uzyskaj uprawnienia do
> projektowaniaq i zrob wszystko sam.

I robi wycenę taką, że mnie nie będzie na to stać. Przecież tak ze
wszystkim jest, albo płacisz, albo robisz sam.

> ;) bez urazy

no pewnie, że bez :)

--
NETLOG DANIEL KULESZA