Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Fri 20 Feb 2009 - 20:23:16 MET

On Wed, 18 Feb 2009 22:53:50 +0100, "Icek" <icek@do.pl> wrote:

>- Wasza oferta juz teraz jest slaba a co dopiero za 2 lata

majac dobrą cene na zakup łącz, można je atrakcyjnie sprzedawać

>- wiesz ile trzeba zainwestowac kasy aby wybudowac legalnie 2km kanalizacji
>???? Bez urazy ale to czasami przekracza budzet firmy w ktorej pracuje a
>6000 abonentow mielismy juz w zeszlym roku. 2000m X 86 zlotych = 172 tys
>zlotych. A cena 86 zlotych / mb to bez projektu, geodety, geodety, odbudowy
>chodnika i generalnie mega po kosztach.
>
>Co Ci da to polaczenie ? Ze sie filmy beda szybko wymieniac ? Ile masz tego
>ruchu ze juz swiatlo potrzebujesz ? Masz juz srednia dobowa choc z 50 Mb/s ?
>Ile w koncu da Ci takie swiatlo oszczednosci, ze juz chcesz w nie inwestowac
> [...]

a dodatkowy zarobek z dzierżawy ciemnych włókien między ważnymi
obiektami miasta ?

>Poznalem pare osob tego pokroju i mam swoja opinie. Spotyka sie
>kilkudziesieciu facetow co ma blade pojecie (nie ujmujac nikomu i nie
>kierujac tego pod czyimkolwiek adresem) na temat sieci. Kazdy ma obcykany MT
>i RB i wie gdzie kupic to najtaniej. I teraz ktos sie zapalil "dobra, ja
>robie swiatlowody". I od tej pory kazdy chce swiatlowody.

niekoniecznie, ja ze względu na teren w którym działam nie stawiam na
ciąganie światełek. raczej tam jakaś dzierżawa kawałka przepływności
połączona z zakupem iluśtam megabitów celem ich rozprowadzenia via MT
or jakaśradiolinia lub dzierżawiony kawałekświatła po okolicznych
sieciach, zapewniając przy okazji swojej dobre wyjście w świat

jak wyjdzie ?
nie wiem :(

liczą się moim zdaniem chęci, mistrzem mikrotika nie jestem, poprostu
kiedy potrzeba wiem gdzie jest dokumentacja, potrafie ją zastosować i
to wszystko, a że mieszkam na zadupiu, gdzie pasmo 5GHz raczej nigdy
się nie skończy to mogę sobie eksperymentować z przewalaniem
przepływności generowanych przez kilkaset klientów SOHO