Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: andzio <andzio_spam_xl_at_wp.pl>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 23:08:29 MET

Icek pisze:

> Jak chcesz inwestowac w nowoczeste technologie to wez od tego specjaliste.
> Po co Ci wiedziec jak sie projektuje kanalizacje. Bierzesz projektanta, ten
> chodzi raczej w parze z geodeta i masz po sprawie. Dostajesz gotowy projekt,
> pozwolenie na budowe. Nie chodzisz chyba sam po urzedach bo to bez sensu. A
> jak masz sie uczyc chodzic po urzedach to wez uzyskaj uprawnienia do
> projektowaniaq i zrob wszystko sam.

Tak na swoim przykladzie.
3 lata temu padla decyzja laczymy bloki swiatelkiem. Wynajelismy
specjaliste - zrobil od A do Z - dostalismy projekt, wszystko naniesione
na mapy itp. Kolejny rok - kredycik i robimy kolejne osiedle. Z
oszczednosci robilismy sami. Kupilismy spawarke, na wlasna reke
kupowalismy swiatelko, osprzet itp. Wyszlo kosztowo wiecej niz za
pierwszym razem i przy tym cala nasze ekipa 3 tygodnie zapierniczala po
piwnicach. W tamtym roku znow dzialalismy sami - nauczeni
doswiadczeniem wiedzielismy odrazu gdzie uderzac, co kupowac (salut dla
kilku osob z grupy) i ogolnie co robic. Wyszlo o wiele taniej niz w
pierwszym i drugim roku. W tej chwili kolejne projekty sobie juz czekaja
na cieple dni.
Sorka, ale z tym specjalista to troche nie trafione. Przeciez
specjaliste mozna wziasc do wszystkiego - do wifi, do kabelkow, do
prowadzenia sieci, do zarzadzania sieci, a nawet jak by sie uparl do
zarzadzania tymi wszystkimi specjalistami. Ja jednak lubie to co robie,
szkole pracownikow by robili to co kiedys sam robilem. Zaczynalem od
kabelkow, pozniej wifi, pozniej swiatlowody - dla mnie to tylko zmiana
technologii, a nie "przebranzowianie" sie.
Ciagle sie zastanawiam co bedzie jak wkoncu osiagniemy te dojrzalosc i
wejdziemy z kims razem do jakiegos konsorcja. Nie wiem czy bede potrafil
sie odnalesc oddaja "komus" swoja prace. Ale mam cien nadzieji ze znajde
sobie jakies inne hobby.

--
Andrzej Banach