Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: crazy bejbi <tego.adresu_at_nie.ma>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 21:28:49 MET

p.pat@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:

> przyst�powa�

ponieważ zostałem wywołany do tablicy to już tłumaczę:

Nie interesuje mnie wspólny zakup sprzętu, bo celujemy generalnie w
troszkę inny target sprzętowy (albo JA mam takie wrażenie o InetGroup -
być może mylne). Nie interesuje mnie tani zakup kolejnych RB w puszce
lepszej/gorszej. Niestety taki mam obraz inetGroup (choć tak jak
napisałem w ankiecie - interesuje mnie poparcie grupy w celach poważnego
lobby - i tutaj biorę pod uwagę wszystkie powyższe wpisy z ostatnich
paru tygodni - wielki SZACUNEK dla inetgroup za ruszenie medialne tematyki.

co do TANICH zakupów, to:

Ostatnio kupiłem przełącznik HP model 2650 (powiedzmy nie jest to górna
półka, ale też nie jest to edimax za 50 zł) i mam na niego naprawdę
dobrą cenę w lokalnej firmie, w której kupuję od lat. Poza tym nikt
nigdy nie przedstawił mi, że w takiego typu sprzęt (raczej droższy) w
dobrych cenach celuje inetgroup (cały czas tylko są krzyki o MT - przy
najmniej z tego co ja widzę). Aktualnie zamawiam właśnie radiolinię
Ericssona - i tu też nie widzę pomocy grupy w negocjacjach cenowych.

Staram się kłaść światlowody na tyle ile mnie stać. I tutaj ew. miałbym
pewnie jakieś wsparcie grupy w cenach, choć nie wiem na pewno.

Kupuję łącza od dwóch dostawców, mam własne BGP, planuję założyć
trzeciego. Aktualnie nie mam na swoim regionie firm, które mają takie
priorytety - wszyscy, których znam podłączają łącza tanie (już nie
wspominam o dsl-owcach). Ja pewnie też bym tak mógł (bo taniej byłoby
kupić np. 100Mbps od jednego niż np. po 50 od dwóch), ale staram się iść
w jakość. Sorry, ale z kim mam kupić wspólnie łącza, jak większość ma je
bez bgp (bo te z bgp są droższe) i jak mam z nimi wymieniać ruch (do
czego jestem bardzo chętny).

Kupiłem w ostatnich paru miesiącach parę serwerów rack (w tym nowe
serwery HP) w zasadzie tańszy wychodzi składak, ale ja dodatkowo kupiłem
szafy serwerowe rack - znowu nie jestem przekonany, czy inetgroup by mi
pomógł cenowo w tych kwestiach.

Podsumowując: co do cen, mam wrażenie, że członkowie grupy zachwalają,
ze kupili gdzieśtam kolejne 433AH za 5 zł taniej. Sorry - ale ja staram
się wychodzić z radiówki, a nie w nią wchodzić.

Oczywiście po ostatnich sukcesach medialnych odbieram InetGroup troszkę
inaczej i nie wykluczam faktycznego dołączenia.
Ale właśnie nadal NIE ZE WZGLĘDU na zakupy, ale na prestiż BYCIA
członkiem i poparcie inicjatyw zamieszania na rynku oraz pokazania
operatorów alternatywnych.

Oczywiście możliwe, że się mylę co do powyższego zestawienia sprzętu ale
jest dokładnie tak jak napisałem w ankiecie - ja tego nie widzę, a obraz
integroup miałem taki, że walczymy o kolejne 15 zł na zestawie CPE - co
mnie interesuje tak sobie ...

Wojtek