Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni

Autor: Icek <icek_at_do.pl>
Data: Wed 18 Feb 2009 - 22:23:31 MET

> Ostatnio kupiłem przełącznik HP model 2650 (powiedzmy nie jest to górna
> półka, ale też nie jest to edimax za 50 zł) i mam na niego naprawdę
> dobrą cenę w lokalnej firmie, w której kupuję od lat. Poza tym nikt

dobry przelacznik, dobry ;)

> Podsumowując: co do cen, mam wrażenie, że członkowie grupy zachwalają,
> ze kupili gdzieśtam kolejne 433AH za 5 zł taniej. Sorry - ale ja staram
> się wychodzić z radiówki, a nie w nią wchodzić.

bez swiatlowodow to tego typu firmy umra/sprzedadza sie.

daj cynk za ile kupujesz eryka to Ci powiem czy mozna negocjowac dalej ;)

Ja mam takie wrazenie, ze do czasu jak to jest tylko stowarzyszenie malych
firm to nic sie nie zmieni. Szum medialny potrzebny to jedno. Ale tak
naprawde obnizyc koszty mozna tylko laczac sie w wieksze organizmy.

Wiekszy organizm - mniejszy koszt per abonent.. Tylko tu znowu na
przeszkodzie stoja ambicje. Bo jak juz ktos ma gen przedsiebiorczosci i
zaczal robic pare lat temu jakis biznes, ma 200-500 abonentow to najczesciej
ma jakies takie myslenie malomiasteczkowe "nie, nie polacze sie, nie nie
sprzedam sie, nie sam wiem najlepiej". A przy nawet 1k abonentow to trudno
jest zaoferowac dobra usluge.

Ilosc inwestycji jakie kazdego miesiaca realizuje spolka w ktorej pracuje
jest ogromna. I co sie okazuje ? Ze gdyby to byl 500 abonentow to moznaby
conajwyzej zrobic upgrade z RB 532a na 433. Jakosc pozostalaby mizerna.

Co do kupowania sprzetu klasy operatorskiej to wydaje mi sie, ze po pewnym
czasie firmy ISP/IAP przekraczaja pewna magiczna granice. I nie chcesz juz
miec problemow wiec zastepujesz PCeta routerem sprzetowym, chcesz miec dobre
czasy to inwestujesz w swiatlo, nie chcesz miec problemow z zasilaniem to
podlaczasz SZR i UPS z duzymi AKU.

Co do negocjowania cen to powiem tak. Zupelnie inna cena jest za megabit gdy
bierzesz ich 30 a inna gdy bierzesz ich 300. Tylko jak 10 firm wezmie razem
300 mega (po 30 kazda) to albo bedzie lepsza cena i sygnal dostarczony w
jednym kawalku w jednym miejscu albo w 10 miejscach po 30 mega i nie da sie
negocjowac wiele. W koncu juz teraz najwiekszy koszt to ostatnia mila.

Icek