Re: "Czarne owce" hostingu... off topic

Autor: Marcin Kapski <admin_at_bbi.plNOSPAM>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 01:31:25 MET DST

> A co to ma do rzeczy, za co Ty płacisz?

Wytłumaczę na jabłkach.
masz przed sobą kosz jabłek. I teraz:
zasiada przed koszem dowolna ilość jedzących ktorzy jedzą jabłka.
Albo jedzą je wolno (szybkość jedzenia limitowana w czasie)
albo jedzą z dowolną prędkościa (czytaj wpierdalają jak stado bawołów)
i nagle muszą przestać bo ilosć zjedzonych jabłek jest limitowana w czasie.

zasadniczy wpływ na rowiązanie oraz na cenę usługi jedzenia jabłka, ma
szerokość kosza (ilość jedzących na raz musi być odpowiednia - tutaj
analogia do serwera), oraz fakt czy ja jako dostawca usługi jedzenia jabłek
płacę za szybkość ich dostarczania czy za ilość w jednostkach czasu.

jesli płacę za szybkość powinieniem sprzedawac z limitem szybkości jedzenia.
Jeśli płacę za ilość to również powinienem sprzedawać ilościowo w czasie.

To o czym toczy się ta dyskusja tyczy się tych dwóch rozwiązań, choć Pan
Przemek raczej nie potrafi sobie wyobrazić wolnego jedzenia jabłek bo od
dziecka pamięta pewną umowę gdzie "tak nie pisało" i zawsze jadł jabłka
licząc ile zje w jednostce czasu.

Wracając do tematów hostingu.
żle Pan sobie policzył te 10 kbit ale to nieważne.
I trochę dziwnie Pan wyobraża sobie "wiszące" procesy apacha.
Owszem przy limitowaniu łącz, wiszą one trochę dłużej, jednak wydajny serwer
i sprawne kolejkowanie pakietów oraz odpwiednie ograniczenia dot, virtualek,
w dużej mierze niwelują ten problem.
Klient zawsze ma dostepny serwis, choć momentami ściąganie grafik(bo na tym
wiszą w/w procesy) moze trwać długo. Dopłaci gdy uzna że prędkość działania
jego stron jest zła.
W rozwiązaniu limitu transferów, nagle serwis najzwyczajniej w świecie jest
blokowany, co wg. mnie jest niedopuszczalne dla klienta.

Marcin Kapski