Re: Chello Plus??

Autor: Robert Rędziak (robert_at_ciach.plaszczyca.org)
Data: Thu 16 Oct 2003 - 16:23:11 MET DST

On Wed, 15 Oct 2003 23:41:16 +0000 (UTC), Antuan
<antuan_at_poczta.onet.pl> wrote:

> - limit 15GB miesiecznie - potem praktycznie nie ma dostępu do niczego poza
> newsami.

 Nigdy mi się nie udało weń uderzyć.

> - zakaz używania programów P2P - z Kazaa i eMule na czele.

 P2P to zaraza tocząca Internet. Podziekujcie twórcom Kaazy i
 ludkom, którzy w swej zachłanności odpalają jak najwięcej sesji,
 monopolizując tylko pasmo i dostęp do usług (to ostatnie tyczy
 się również wszelkich Download Acceleratorów i innego szajsu).

> - fatalny serwer ftp/www

 A mało to serwerów na świecie?

> - blokowanie portów 21, 80 i nie wiem jakich jeszcze

 Gdybym ja organizował taką sieć, wyblokowałbym możliwość
 nawiązania połączenia z zewnątrz z jakimkolwiek portem na
 maszynach klienckich. Odpadłyby problemy z różnymi open-proxies,
 open-relayami, czy zombies, które istnieja dzięki niekompetencji
 użytkowników (niektórzy z nich nawet nie zdają sobie sprawy z
 tego, że ich maszyna żyje sobie własnym życiem...), a które
 służą potem do rozsyłania spamu, czy przeprowadzania DDoS-ów. Za
 co potem dostaje się po głowie ISP-owi, nie luserowi.

> Generalnie ta usługa nie nadąża za zmianami wymogów rynku i żadne
> dopisywanie plusa do nazwy tego nie naprawi.

 A jakież to są te wymogi? 155Mbit na łebka z pełną gwarancją i
 supportem technicznym 24x7 z czasem reakcji jedna godzina, a
 wszystko to za jedyne 30PLN/mies?

> Z kolei żeby potencjalni nowi klienci nie czytali jobów na chello dostep do
> chello.pl.discussion spoza sieci chello jest albo niemożliwy albo bardzo
> utrudniony - sprawdzę jak się przesiądę na neostradę.

 A niby dlaczego wewnętrzne grupy miałyby być dostępne z
 zewnątrz?

 r.

robert rędziak            jid: rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
KlubSubaru.PL                                       GK Śnieżka ST