Re: NASK i jego "nowe" cgi do rejestracji domen

Autor: Andrzej Krzysztofowicz (ankry_at_green.mif.pg.gda.pl)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 17:34:28 MET DST

darecki_at_wytnij.sobie.to wrote:

> DNS tez nie powinien byc ich zrodlem. W pewnym sensie problem kury i
> jajka. Skoro jednak to delegacja decyduje o powstaniu domeny, a nie
> konfiguracja jej DNSow, to musi byc pierwsza.

Ja bym wolal, zeby moja domena dzialala natychmiast, jak NASK ustawi
delegacje, a nie dopiero jak uda mi sie z serwerem NASKu polaczyc, sprawdzic
i zmienic u siebie.
Inni moga ja zobaczyc wczesniej.

Ale w kwestii, ze *powinno* sie to odbyc w miare mozliwosci jednoczesnie sie
zgadzam.

> Nie moze byc, dlaczego mam miec zle skonfigurowany nameserver?

Dlaczego masz udostepniac ten serwer komukolwiek ?
Twierdzisz, ze postawienie lokalnego DNS-u w sieci wewnetrznej tez nalezy
tepic, bo taki serwer jest "zle skonfigurowany" ?

> OK, to moze chwilowo wpisze u siebie mif.pg.gda.pl, przelacz sobie potem
> resolving na moje DNSy i postaraj sie tam dostac. Sam zobaczysz czy
> przeszkadza.

Ani mysle. Nie mam w tej kwestii zaufania do twoich DNS-ow. Co mi zrobisz ?

> Dla mnie licza sie glownie ci, co ustawili. Oni mi placa.

To dobrze. Powiedz im, zeby ustawili wlasciwy serwer DNS, a nie ten na ktorym
rejestrujesz ich domeny.

[...]
> Po _jakim_ czasie? Chyba tylko po uzyskaniu odmowy rejestracji, czas tu
> wiele nie da.

Wniosek moze lezec w NASKu *dowolnie dlugo* ? To chyba jakas nowosc...

  Andrzej M. Krzysztofowicz               ankry_at_mif.pg.gda.pl
  tel.  (0-58) 347 14 61
Wydz.Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Gdanskiej