Re: NASK i jego "nowe" cgi do rejestracji domen

Autor: darecki_at_wytnij.sobie.to
Data: Tue 01 May 2001 - 08:33:58 MET DST

Andrzej Krzysztofowicz <ankry_at_green.mif.pg.gda.pl> wrote:

> Dlaczego masz udostepniac ten serwer komukolwiek ?

A jaki sens ma wpisanie domeny w niedostepny serwer? Zamaist wpisywac moge
po prostu powiedziec ze wpisalem, a serwer jest niedostepny :)))

> Twierdzisz, ze postawienie lokalnego DNS-u w sieci wewnetrznej tez nalezy
> tepic, bo taki serwer jest "zle skonfigurowany" ?

NIe, dlaczego? Miejsce wlaczenia serwera nie ma znaczenia, tylko jego
konfiguracja.

> Ani mysle. Nie mam w tej kwestii zaufania do twoich DNS-ow. Co mi zrobisz ?

Nic, dlaczego mam ci cos robic? Po prostu nadal nie zobaczysz czy to
przeszkadza, twoja strata ;)

> To dobrze. Powiedz im, zeby ustawili wlasciwy serwer DNS, a nie ten na ktorym
> rejestrujesz ich domeny.

Ten na ktorym rejestruje jest wlasciwy. Chcesz przez to powiedziec, ze mam
miec specjalny serwer tylko dla zaspokojenia potrzeb NASKu? W sumie moge,
rejestrowal bede na jeden, a jak zrobia, to od razu bede przenosil
delegacje na wlasciwy.

> [...]

> Wniosek moze lezec w NASKu *dowolnie dlugo* ? To chyba jakas nowosc...

Nowosc? Chyba nie, wiele domen jest rejestrowanych po czasie, NASK ma
zawsze wytlumaczenie:

* Brak wniosku (byl, ale sie zmyl)
* nieprawidlowy wniosek
* brak zaswiadczenia o tym, ze domena jest konieczna
* stempel o nieprawidlowej tresci

W tych wypadkach zaczyna sie od nowa, od nowa, od nowa, od nowa......

Jest tez szczegolny przypadek:

* bo dzisiaj rejestrujemy wnioski z dnia x (gdzie x < dzis - 7 dni)

W tym przypadku nie trzeba od nowa zaczynac, wystarczy poczekac az
x = dzis - 7 dni, tylko nie wiadomo ile to bedzie trwalo.

Pozdrawiam
Dariusz Margas

--
ATCOM Spolka Akcyjna  tel.(22)8703799 fax (22)6497595
Samoobslugowe serwery wirtualne http://www.komrel.net