Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Zbigniew (stettin_at_polbox.com)
Data: Sun 24 Oct 1999 - 00:57:31 MET DST

Easy_R napisał(a) w wiadomości: <38122E3B.810CFC65_at_kam.pl>...
>Zbigniew wrote:
>
>Dobrze myslisz. Admini prywatnych serverow news robia ci laske, ze masz
>do nich dostep. Wykup sobie dostep w jakims komercyjnym serverze news i
>mozesz tam wtedy wymagac.

Czy TPNET jest prywatny ?

>Servery news nie sa powiazane z TPSA, z wyjatkiem news.tpnet.pl

Mnie interesuje tylko TPNET - z innych bezposrednio nie korzystam a jezeli
komercyjne serwery umiesczaja rozne posty to tylko dlatego aby ludzie
placili miesieczny abonament?
Inaczej okazałoby sie , ze na grupie jest 3 płacacych czlonkow i serwer by
po prostu zbankrutował.
O ile komercyjne serwery umieszczaja moje posty to zadam oplat bo zwiekszona
liczba dyskutantow tylko zacheca do oplaty abonamentu.

>Pozatym pamietaj, wszystko co darmowe to znaczy ze nic nie mozesz
>wymagac. Robia ci laske, ze wogole masz dostep. Nie podoba sie to idz do
>komercyjnego servera, zaplac i wymagaj.

Nie istnieje pojecie darmowe ! Ktos płaci chociaz za prad, sprzet i
konserwacje.
Admini byc moze pracuja za darmo ?
Pytam , jak finansowo jest utrzymywany np. serwer TPNET ? czyli kto jest
jego włascicielem ?

>Sa platne servery news, np. news.task.gda.pl wymaga oplaty za dostep do
>grup alt.binaries. Jak sie dowiedzialem taki dostep kosztuje 250zl
>rocznie (dla osoby prywatnej).

A inne grupy ? Grupy binaries mnie nie interesuja - sa na serwerach
zagranicznych (w o wiele wiekszym wyborze) - o dziwo darmowych , ktore
ciesza z kazdego nowego uzytkownika.
Ciekawe dlaczego ?

>Pozatym pamietaj tez o tym, ze nawet jesli jakis server news pozwoli ci
>wysylac posty w HTML, to i tak inne servery news wytna takie posty. Tak
>wiec twoj lame post beda mogli przeczytac TYLKO uzytkownicy tego servera
>news co i twoj. Reszta swiata nie zobaczy twojego postu bo servery go
>wytna :)

Ta uwaga nie dotyczy mnie. Jestem przeciwny wysylaniu HTML a do dyskusji
właczylem sie gdy usłyszalam o wielkiej łasce jaka jest dostep do serwera.

>Nikt ci nie karze korzystac z darmowych serverow. Jest wiele serverow
>news komercyjnych.
>Jesli jednak korzystasz z darmowego to robia ci laske i nic nie mozesz
>wymagac.

Jak wspomniałem , w dzisiejszym swiecie nic nie jest za darmo (zreszta nigdy
nie było) . Serwer ktos utrzymuje i z cała pewnoscia nie robi tego z dobroci
serca.
Chetnie poznam mechanizm finansowania "darmowych" serwerow.

Pozdrawiam

Zbigniew