Re: Precz z CENZURĄ na polskich news!

Autor: Easy_R (easy_at_kam.pl)
Data: Sat 23 Oct 1999 - 23:52:59 MET DST

Zbigniew wrote:

> Natomiast gdy czytam, ze ktos robi mi łaske pozwalajac np. korzystac z
> serwera
> to zaczynam sie zastanawiac czy był rok 1989 i czy komuna przegrała.

Dobrze myslisz. Admini prywatnych serverow news robia ci laske, ze masz
do nich dostep. Wykup sobie dostep w jakims komercyjnym serverze news i
mozesz tam wtedy wymagac.

> Serwery sa utrzymywane bo prawdopodobnie jednak przynosza jakis dochod -
> podejrzewam ze posredni (np. zwiekszenie ruchu i oplat dla telekomunikacji)

Servery news nie sa powiazane z TPSA, z wyjatkiem news.tpnet.pl
Pozatym pamietaj, wszystko co darmowe to znaczy ze nic nie mozesz
wymagac. Robia ci laske, ze wogole masz dostep. Nie podoba sie to idz do
komercyjnego servera, zaplac i wymagaj.

> Powtarzam jeszcze raz , jezeli korzystanie z serwera jest na zasadzie łaski
> to prosze zrobic odpłatność.

Sa platne servery news, np. news.task.gda.pl wymaga oplaty za dostep do
grup alt.binaries. Jak sie dowiedzialem taki dostep kosztuje 250zl
rocznie (dla osoby prywatnej).
Pozatym pamietaj tez o tym, ze nawet jesli jakis server news pozwoli ci
wysylac posty w HTML, to i tak inne servery news wytna takie posty. Tak
wiec twoj lame post beda mogli przeczytac TYLKO uzytkownicy tego servera
news co i twoj. Reszta swiata nie zobaczy twojego postu bo servery go
wytna :)

> Nie lubie miec długow wdziecznosci, ze ktos łaskawie pozwolił mi kiedys
> korzystac ze "swojego" serwera,
> natomiast jezeli darmowy dostep do serwera ma uzasadnienie to prosze nie
> uzywac słow , ktore z jego uzytkownikow robia zebrakow.

Nikt ci nie karze korzystac z darmowych serverow. Jest wiele serverow
news komercyjnych.
Jesli jednak korzystasz z darmowego to robia ci laske i nic nie mozesz
wymagac.

> Jak dokładnie brzmi ten punkt regulaminu : czy jest tam uzyte slowo ;
> przywilej !?
> czy tez moze jest powiedziane, ze kazdy ma dostep (bez slowa przywilej) o
> ile nie złamie regulaminu a nawet wtedy ma prawo sie odwołac .

Kazdy server news moze miec inny regulamin.

--