Na jakie abuse pisać...?

Autor: Szymon Nitka (szymon_at_kocham.gdansk.pl)
Data: Wed 22 Sep 1999 - 00:36:03 MET DST

Witam,

    Mam pytanie odnośnie faktycznie zaistaniałej sytuacji - oto ona w
skrócie:

    Na wiele z grup dyskusyjnych wysyłany jest spam. Bezczelne, wielokrotne
i cykliczne nagabywania do kupna pewnego produktu, rozprowadzanego przez
Firmę w Polsce.

    Osoba wysyłająca ów spam nie ukrywa nazwiska, ani Firmy. Firma zaś jest
prawdziwie istniejącym podmiotem gospodarczym sprzedającym akcesoria
komputerowe. Osoba korzysta z dialupu TP SA, natomiast jest klientem
Providera - jednego z popularniejszych polskich providerów i bardziej
szanowanych w środowisku, co istotne. Firma ma u Providera, jak sądzę,
wykupiony serwer wirtualny.

    Po raz kolejny natrafiając na ów spam w przedostatnią sobotę nie
wytrzymałem - napisałem list na abuse_at_provider.pl, wychodząc z założenia, że
pisanie w takiej sprawie do abuse_at_tpsa.pl nie ma sensu. Odpowiedzi od
Providera nie otrzymałem.

    W ostatnią sobotę sytuacja po raz kolejny się powtarza. Ponownie wysyłam
maila do abuse_at_provider.pl. Ponownie bez odpowiedzi.

    I teraz pytanie - czy to provider ma pilnować przestrzegania zasad przez
swoich klientów? Dla mnie sprawa jest oczywista, ale może dla Providera nie
jest, skoro nie raczył mi odpowiedzieć? Jak na to patrzeć?

    Pozdrawiam
    Szymon Nitka