Re: Panie Płókarz, proszę przyjšć

Autor: Andrzej Bort (bort_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 17:11:30 MET DST

Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl> wrote:
> I spodziewałbym się
> raczej, że administrator podziękuje za informację, wytnie grupy i
> poprosi o dalsze takie sygnały, niż że oburzy się, że ktoś
> "ogranicza wolność w Usenecie". Nie odnoszę powyższego do tego
> konkretnego przypadku, bo jak pisałem, Tomek postąpił głupio idąc
> najpierw do gazety i robiąc aferę. Ale ja, gdybym był adminem
> serwera NNTP, byłbym wdzięczny gdyby ktoś wskazał mi grupy łamiące
> prawo.

Acha. No to naświetlmy sprawę z punktu widzenia admina (czyli nieco
inaczej).

Administrator serwera news nie ma wpływu na tworzenie grup w hierarchii
alt.*, lub może inaczej: albo nie będą zakładane automatycznie (co
podważa sens istnienia takiej hierarchii, nieprawdaż?), albo będą się
zakładały "same", nawet jeśli admin (tak jak ma to miejsce w przypadku
ICM) jest na urlopie. Wybrano drugą możliwość (wiem, można było wybrać
pierwszą). I teraz spróbuj się postawić w syutacji admina, który jest na
urlopie, a w tzw. "międzyczasie", znienacka, z dnia na dzień założono
jedną z grup ewidentnie pornograficznych (więcej: z dziecięcą
pornografią). Mało tego, jeden nawiedzony facet, nie znający w ogóle
realiów usenetu, zamiast zgłosić to administratorom w ICM, przejął się
tym, i wysmażył niezłe piekiełko w gazecie. Jak byś się czuł, gdybyś Ty
był administratorem, i gdyby to Tobie ktoś wykręcił taki numer?

P.S.
Przeglądanie pod kątem "właściwych" grup całej hierarchii alt.*, gdzie
grup przybywa po conajmniej kilkanaście dziennie, jest (delikatnie
mówiąc) nieciekawym zajęciem. Szczególnie po urlopie (a urlop był
conajmniej kilkudniowy)... Piękna perspektywa, nie?

--
Andrzej Bort, bort<at>polsl.gliwice.pl   *** My personal opinions ***
"The C Programming Language -- A language which combines the flexibility