Re: Panie Płókarz, proszę przyjšć wyrazy uznania ( długie)

Autor: Grzegorz Staniak (gstaniak_at_zagiel.pl)
Data: Wed 25 Aug 1999 - 17:07:34 MET DST

Marcin Jagodzinski wrote:

[...]

> Nie, chcę zachować wolnosc publikowania bez poddawanie sie cenzurze
> prewencyjnej.

A kto mówi o cenzurze prewencyjnej? Chyba, że uznasz za nią wycięcie
jakiegoś np. alt.binaries.pictures.kidporn _zanim_ ktoś wyśle tam
pedofilskie obrazki. Ja osobiście zrobiłbym to bez wahania, nie
oglądając się na wolność publikowania.

[...]

> Ale ja nie neguję potrzeby istnienia sądów, czy też policji! Nie chcę
> tylko, żeby administratorzy byli scigani za zawartosc dyskow ich serwerow.
> A to postulowala Rzepa.

_Ktoś_ powinien być ścigany. A jeśli cały problem będziemy
ignorować, to czy to coś polepszy?

[...]

> Przecież jakis zespol od Internetu juz jest.

No, o tym ja akurat nie wiem. Tyle co z kilku tu ostatnio
wypowiedzi.

[...]

> Wcale to nie jest takie proste. Osoba wysyłajaca zdjecia nie jest zapewne
> obywatelem Polski. Nie jestem prawnikiem, więc nie wiem, co się dzieje w
> takiej sytuacji robi.

No dobrze, ale coś robić trzeba. Powiedzmy, że nie ma możliwości
wykrycia sprawcy, ale jest fakt przestępstwa.
[...]

> Nie. Ale też nie pozwalałbym kierować akcją ratunkową. Zwłaszcza, jeżeli ta
> osoba zadzwoniłaby do gazety z informacją o pożarze, zamiast po straż
> pożarną.

A czy ja proponuję oddać Tomkowi Płókarzowi szefowstwo polskiego
Internetu? :) Zwracasm tylko uwagę, że niezależnie od jego osoby i
naszego do niej stosunku wskazał on na problem, który tak czy
inaczej trzeba rozwiązać. I pozostawienie rzeczy ich własnemu
biegowi nie jest najlepszym rozwiązaniem.

[...]

> Czy sądzisz, że T.P. się do sensownego rozwiązania problemu przyczynił?

Nie, ale w dobrej wierze go zasygnalizował.

--
Grzegorz Staniak <gstaniak_at_zagiel.pl>